Τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες συνομιλίες ο ΤΑΠ θα ξεκινήσει μέσα στο '16




Μάθαμε να τον λέμε ΤΑΡ (Ταπ δηλαδή και όχι Ταρ, ακούστηκε και έτσι). Ποιος είναι όμως ο ΤΑΠ ;
Ο Trans Adriatic Pipeline, όπως λέγεται εξ ου και το αρκτικόλεξο είναι ένας αγωγός,  ή αλλιώς είναι ο Διαδριατικός Αγωγός φυσικού αερίου.  Θα ξεκινήσει από τους Κήπους στα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία όπου θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP). 

Από εκεί το χερσαίο τμήμα του TAP θα διασχίσει όλη τη Βόρεια Ελλάδα –πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα του αγωγού– και κατευθυνόμενο από τα ανατολικά προς τα δυτικά μέσω της Αλβανίας θα καταλήξει στις ακτές της Αδριατικής.
Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα ξεκινήσει κοντά στην αλβανική πόλη Fier και θα διασχίσει την Αδριατική για να συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου στη Νότια Ιταλία.
Η διαδρομή του TAP θα έχει μήκος 878 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 215 χλμ., Αδριατική Θάλασσα 105 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.). Το μεγαλύτερο υψόμετρο από το οποίο θα περάσει ο TAP θα είναι τα 1.800 μέτρα στα αλβανικά όρη, ενώ το βαθύτερο σημείο που θα υποδεχθεί το υποθαλάσσιο τμήμα θα είναι τα 820 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Από την ενημέρωση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Π. Σκουρλέτη, μετά την συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της εταιρείας «Trans Adriatic Pipeline AG» στα μέσα Νοεμβρίου του 2015 (12/11/15),  προκύπτει ότι:
Υπεγράφη η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) για τις τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην όδευση του αγωγού ΤΑΡ, ενώ προωθείται και η κοινοποίηση Εξαίρεσης Κρατικής Ενίσχυσης, στις αρμόδιες Αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Μετά τη διευθέτηση των συγκεκριμένων ζητημάτων, επισημαίνει το ΥΠΕΝ, είναι εφικτή η επιτάχυνση των διαδικασιών, προκειμένου να εξελιχθεί ομαλά η μετάβαση στις επόμενες φάσεις του έργου και να ξεκινήσει η κατασκευή του στο ελληνικό τμήμα, βάσει του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
* Εδώ να θυμίσουμε οι συνομιλίες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου του 2012 και ότι υπήρχε ανταγωνισής του TAP και αυτός ήταν ο αγωγός Ναμπούκο, ο οποίος δεν θα περνούσε  από την Ελλάδα, ενώ ο TAP σύμφωνα με τον σχεδιασμό ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην Ιταλία, μέσω Αλβανίας.

Μέτοχοι του TAP 
Οι  χώρες που έχουν συμμετοχή με τις αντίστοιχες εταιρίες τους είναι:  
Axpo (Ελβετία) με 42,5%  
Νορβηγική Statoil (42,5%) και 
Γερμανική E.ON Ruhrgas (15%).

Τα τμήματα του αγωγού σε κάθε χώρα
Ελλάδα,Το τμήμα του αγωγού που θα διασχίσει την Ελλάδα θα έχει μήκος περίπου 550 χλμ. Θα ξεκινάει από τους Κήπους κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα επεκτείνεται μέχρι τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής.
* Περισσότερα από 100 αιτήματα για αλλαγή όδευσης του αγωγού από αντίστοιχες κοινότητες έχουν υποβληθεί στην Κοινοπραξία κατασκεθής του αγωγού. 

Αλβανία, Το τμήμα του αγωγού που θα διατρέχει την Αλβανία θα έχει μήκος περίπου 215 χλμ. Θα ξεκινά από τον δήμο της Βίγλιστα (Bilisht) στην περιφέρεια της Κορυτσάς (Korça), στα σύνορα με την Ελλάδα. Το σημείο προσαιγιάλωσης του TAP στην Αλβανία θα βρίσκεται 17 χλμ. βορειοδυτικά της πόλης Fier στην ξηρά, σε απόσταση περίπου 400 μέτρων από την ακτογραμμή. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που θα διασχίζει τα αλβανικά χωρικά ύδατα θα έχει μήκος περίπου 37 χλμ.

Αδριατική Θάλασσα, Το τμήμα του TAP που θα διατρέχει τον βυθό της Αδριατικής Θάλασσας από τις αλβανικές μέχρι τις ιταλικές ακτές θα έχει μήκος περίπου 105 χλμ.

Ιταλία, Το σημείο προσαιγιάλωσης του TAP θα βρίσκεται στη Νότια Ιταλία, και συγκεκριμένα στον δήμο Melendugno της επαρχίας Lecce, κοντά στην περιοχή San Foca. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που θα διατρέχει τα ιταλικά χωρικά ύδατα θα έχει μήκος περίπου 25 χλμ., ενώ το χερσαίο τμήμα θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 8 χλμ. Η συγκεκριμένη τοποθεσία επιλέχθηκε ύστερα από αξιολόγηση έντεκα εναλλακτικών διαδρομών του αγωγού ως η πλέον κατάλληλη από περιβαλλοντικής και κοινωνικής σκοπιάς, καθώς και από πλευράς ασφαλείας.
________________________________________________
* Οι ανωτέρω αριθμοί συνιστούν εκτιμήσεις και 
μπορεί να αλλάξουν κατά την εξέλιξη του έργου.




  Scholeio.com 

Δεν υπάρχουν σχόλια: