Άσε με στην αγκαλιά σου
να ‘μαι,
να ‘μαι παιδί... γυναίκα
χαμόγελο άσε με,
και δάκρυ αν χρειαστεί.
Άσε με στην αγκαλιά σου
να ‘μαι,
να ‘μαι σκληρή,
ατίθαση, αφελής.
Άσε με,
άσε με στην αγκαλιά σου.
Κάτι... κάτι από σένα να ‘μαι.
_____ Γ. Παπαμιχαήλ
__________________
Η Σαπφώ λέει ότι "...είναι γιος της Αφροδίτης και του Ουρανού...".
Ο Σιμωνίδης ο Κείος όμως, δέχεται ως "μητέρα" την Αφροδίτη, αλλά για πατέρα, θέλει τον Άρη. Αναφέρεται και ως υπηρέτης και συνοδός της Αφροδίτης.
Ο Αλκαίος αναφέρει ότι ο Έρωτας ήταν γιος της Ίριδας και του Ζέφυρου. Σε άλλες πηγές, πατέρας του Έρωτα θεωρείται ο Ήφαιστος.
Από τους τραγικούς, ιδιαίτερη σημασία στον θεό Έρωτα αποδίδει ο Ευριπίδης.
Στην ορφική διδασκαλία, ο Έρωτας προήλθε από το «κοσμικό αυγό» που άφησε η Νύχτα στους κόλπους του Ερέβους.
Ο Ησίοδος στην Θεογονία, μας μιλάει για την κοσμογονική καταγωγή του Έρωτα. Αφού μας αναφέρει πως "...ο Έρωτας προήλθε από το Χάος μαζί με τη Γαία...", στοιχεία επίσης χωρίς γεννήτορες.
Στη μεταομηρική μυθολογία παρουσιάζονται και άλλοι γεννήτορες του Έρωτα, ενώ συχνά σχετίζεται με τη θεά Αφροδίτη.
Ο Ευριπίδης διαχωρίζει τη δύναμη του Έρωτα σε δύο μορφές:
Σε αυτή που μπορεί να οδηγήσει στην Αρετή και σε εκείνη που οδηγεί στην Αθλιότητα.
Με αυτή την επιρροή το Συμπόσιο του Πλάτωνα κάνει αναφορά στον «καλό» Έρωτα, που είναι γιος της "Αφροδίτης Ουρανίας", και τον «κακό» Έρωτα, που η ελληνική μυθολογική ευρηματικότητα, τον βάζει να είναι γιος της "Αφροδίτης Πανδήμου".
Η πρώτη έχει γιό τον Ουράνιο Έρωτα, που αναπτύσσεται μεταξύ των ανθρώπων που τους συνδέουν οι ψυχές τους, πχ. των φιλοσόφων και
η δεύτερη έχει γιο τον Πανδήμιο Έρωτα που αναπτύσσεται μεταξύ ανθρώπων που τους συνδέει το σώμα, υπάρχει πάθος για το σώμα του εταίρου.
Τον πρώτο Έρωτα είδαν οι Εβραίοι και έβγαλαν τους προγόνους μας ομοφυλόφιλους.
Διότι δεν τους βόλευε να κατανοήσουν ότι ο Ουράνιος Έρως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τον Πανδήμιο.
- Οι άνθρωποι ονόμασαν τον έρωτα φτερωτό επειδή έχει φτερά. Οι θεοί τον ονόμασαν έτσι επειδή έχει την δύναμη να δίνει φτερά.
- Μεταξύ της απρέπειας και του έρωτα υπάρχει πάντα πόλεμος
____________________________________________________ Πλάτωνας
Ο έρωτας της ψυχής είναι πολύ ανώτερος από τον έρωτας του σώματος.
______________________________________________________ Ξενοφών
Οι έρωτες ονομάζονται και τοξότες, ίσως επειδή οι ωραίοι πληγώνουν από μακριά.
_____________________________________________________ Σωκράτης
Ορφικός Ύμνος για τον Έρωτα
Επικαλούμαι τον μεγάλον, τον αγνόν
τον περιπόθητον, τον γλυκύν Ερωτα,
τον ισχυρόν τοξότην τον πτερωτόν πού
φλογίζει με δύναμιν τους ανθρώπους,
τον ταχύν και ορμητικόν που παίζει μαζί
με τους θεούς και με τους θνητούς
ανθρώπους...
τον έξυπνον τον εφευρετικόν
με τάς δύο φύσεις,
πού κρατεί τα κλειδιά των πάντων,
τα κλειδιά του επουρανίου αιθέρος,
της θαλάσσης και της γης και
όσα πνεύματα, πού γεννούν τα πάντα εις
τους ανθρώπους, τρέφει ή θεά,
παράγουσα χλωρούς καρπούς και
όσα έχει ο ευρύς Τάρταρος και η θορυβώδης
θάλασσα διότι μόνον εσύ κρατείς το
πηδάλιον (είσαι, κυρίαρχος) όλων αυτών.
Αλλά ώ μακάριε, με καθαρές διαθέσεις
έλα μαζί με τους μύστας και απομάκρυνε
από αυτούς τις φαύλες και παράδοξες
ορμές...
πηγή