Όταν η Νανοτεχνολογία συναντά τον Θεόφραστο






Το Πυροηλεκτρικό Φαινόμενο του φιλόσοφου

και Πως η Θερμότητα παράγει ενέργεια


   Πριν από 23 αιώνες, το φαινόμενο που παρατήρησε ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Θεόφραστος  αποτελεί τη βάση λειτουργίας μιας συσκευής που έχει σκοπό τη συλλογή και εκμετάλλευση τεραστίων ποσοτήτων θερμικής ενέργειας που χάνονται καθημερινά.
   Όπως μεταδίδει το econews.gr, ο Ζονγκ Λιν Γουάνγκ και οι συνάδελφοί του στο πανεπιστήμιο Georgia Tech των Ηνωμένων Πολιτειών υπολόγισαν πως το 50% της ενέργειας που εκπέμπεται στη χώρα κάθε χρόνο, με πηγή από υπολογιστές έως αυτοκίνητα, δεν αποθηκεύεται με συνέπεια να χάνεται. Είναι μια ανεκμετάλλευτη ποσότητα θερμότητας, δηλαδή είναι ενέργεια που χάνεται.

Εναλλακτικές Πρακτικές Εκπαίδευσης




Υπάρχει πάντα ο φόβος ότι η ελευθερία και η έλλειψη μιας αίσθησης εξουσίας και όχι η ίδια η εξουσία θα δημιουργήσουν απειθαρχία ή διαταραχή.



Πειθαρχία δεν είναι να σε κάνω να φέρεσαι όπως θέλω εγώ, αλλά να μάθεις να φέρεσαι. 
Να μάθεις να διαχειρίζεσαι τη συμπεριφορά σου.

Λαϊκή Επιμόρφωση, το Σύστημα Μοντεσσόρι, η Προοδευτική Εκπαίδευση, η Εκπαίδευση Βάλντορφ, η Κατ Οίκον Διδασκαλία. 

Μπορούμε να σκεφτούμε τρία είδη πειθαρχίας.
Την αυταρχική, συνήθως αποτελείται από κανόνες που έχουν θεσπισθεί από την ελέγχουσα αρχή.

Τη λειτουργική πειθαρχία  στην οποία οι κανόνες προέρχονται από πραγματικές εμπειρίες, τροποποιούνται και συστήνονται από την ίδια την ομάδα. Αυτό το είδος πειθαρχίας φυσικά καθιερώνεται από την κοινότητα καθώς είναι το αποτέλεσμα της απόφασης κάθε μέλους.
Και τέλος έχουμε την αυτοπειθαρχία όπου ο καθένας διαμορφώνει συνειδητά τη δική του συμπεριφορά. Σταδιακά μαθαίνουν οι συμμετέχοντες (τα παιδιά) τον σεβασμό.

Αν όλοι κάθονται και απλά κάνουν ότι τους λέει ένας ενήλικος να κάνουν, δεν μπορεί να θα υπάρξει ποτέ μάθηση σχετικά με τα όρια ή το σεβασμό για τους άλλους. Είναι μια στείρα υπακοή.

Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) είναι ένα ανεξάρτητο ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το 2012.  Περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, και περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ οίκον διδασκαλία. 






Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, που το καθένα παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό.

Τα θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών. 

Η ταινία περιέχει σχεδόν 30 λεπτά κινουμένων σχεδίων και μια φανταστική δραματοποιημένη ιστορία που συνδέει τα επεισόδια. Είναι η πρώτη Ισπανική ταινία που χρηματοδοτήθηκε μέσω της μεθόδου πληθοχρηματοδότησης και προβλήθηκε ταυτόχρονα σε 130 πόλεις, σε 13 χώρες, με συνολικό αριθμό 18.000 θεατών μέσα σε μια μέρα. 

[μετάφραση by Phaedra]
Ευχαριστώ τον χρήστη Ιορδάνη Ιορδανίδη


Scholeio.com