Ο Πολιτισμός των Τολτέκων
Οι Τολτέκοι κληρονόμησαν το Teotihuacan. Νομαδικός λαός που κατέβηκε από το Βορρά, κατόρθωσαν να αφομοιωθούν τέλεια, χτίζοντας μεγαλειώδεις πόλεις όπως την Tula. Τον 5ο αι. οι Τολτέκοι διείσδυσαν στην περιοχή των Μάγιας του Γιουκατάν και βάδισαν παράλληλα με τον πολιτισμό των Μάγια για δύο αιώνες περίπου. Η πρωτεύουσα τους , η Tula, καταστράφηκε από πυρκαγιά κατά την εισβολή των Τσιτσιμέκων από τον Βορρά.Οι Τολτέκοι γνώριζαν τη γραφή, είχαν αναπτύξει τα μαθηματικά , την αστρονομία και χρησιμοποιούσαν ένα ακριβές ημερολόγιο. Η γλυπτική και η αρχιτεκτονική τους ήταν ανεπτυγμένες, αφού ο πολιτισμός τους παρουσίασε περίφημα αγάλματα και σπουδαίους ναούς.
Η Τουλά είναι μια πόλη περίπου 10.000 κατοίκων στο κεντρικό Μεξικό, περίπου 100 χλμ (60 μίλια) στο βόρειο-βορειοδυτικό μέρος της Πόλης του Μεξικού. Η σύγχρονη πόλη είναι γνωστή ως Τουλά ντε αλλέντε και καλύπτει μέρος της νοτιοανατολικής μερίδας της προ-Κολομβιανής πόλης.
Οι Τολτέκοι ήταν προ-Κολομβιανής εγγενείς αμερικάνοι άνθρωποι που εξουσίασαν ένα μεγάλο μέρος του κεντρικού Μεξικού μεταξύ της του 10ου και 12ου αιώνα. Η γλώσσα τους, η Ναχουάτλ, μιλήθηκε επίσης από τους Αζτέκους.
Η Ναχουάτλ είναι η ευρύτατα ομιλούμενη ομάδα εγγενών αμερικανικών γλωσσών στο Μεξικό. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες άλλες μεξικάνικες γηγενείς γλώσσες, πολλοί από τους ομιλητές Ναχουάτλ είναι δίγλωσσοι, έχοντας γνώση εργασίας της ισπανικής γλώσσας.
Οι Τολτέκοι ήταν προ-Κολομβιανής εγγενείς αμερικάνοι άνθρωποι που εξουσίασαν ένα μεγάλο μέρος του κεντρικού Μεξικού μεταξύ της του 10ου και 12ου αιώνα. Η γλώσσα τους, η Ναχουάτλ, μιλήθηκε επίσης από τους Αζτέκους.
Η Ναχουάτλ είναι η ευρύτατα ομιλούμενη ομάδα εγγενών αμερικανικών γλωσσών στο Μεξικό. Όπως συμβαίνει με τις περισσότερες άλλες μεξικάνικες γηγενείς γλώσσες, πολλοί από τους ομιλητές Ναχουάτλ είναι δίγλωσσοι, έχοντας γνώση εργασίας της ισπανικής γλώσσας.
Στο παρελθόν, ένας σημαντικός αριθμός των ομιλητών Ναχουάτλ έξω από την κοιλάδα του Μεξικού ήταν δίγλωσσος στις γλώσσες εκτός από τα ισπανικά, ομιλούσαν και Ναχουάτλ και, ως μητρική γλώσσα τους, κάποια άλλη γηγενή γλώσσα. Ένα διάσημο παράδειγμα της διγλωσσίας ήταν η Μαλιντζίν, μια γηγενής γυναίκα που μετέφρασε μεταξύ της Ναχουάτλ και μιας γλώσσας των Μάγιας (και που έμαθε αργότερα τα ισπανικά) για τον ισπανό Κορτέζ.
Δημιουργήθηκαν σαν τους στρατοκρατικούς νομαδικούς ανθρώπους, και αυτοί ή οι πρόγονοί τους μπορεί να είχαν κτίσει την πόλη Τεοτιχουακάν (περίπου το 750μχ).
Δημιουργήθηκαν σαν τους στρατοκρατικούς νομαδικούς ανθρώπους, και αυτοί ή οι πρόγονοί τους μπορεί να είχαν κτίσει την πόλη Τεοτιχουακάν (περίπου το 750μχ).
Αφότου έκτισαν μια μόνιμη εγκατάσταση, οι Τολτέκοι ένωσαν τα πολλά μικρά κράτη στο κεντρικό Μεξικό σε μια αυτοκρατορία που κυβερνήθηκε από την πρωτεύουσά τους, Τουλά.
Ήταν ολοκληρωμένοι οικοδόμοι ναών. Η επιρροή τους διεδώθηκε μέσω ενός μεγάλου μέρους της Κεντρικής Αμερικής στη μετα-κλασική εποχή των μεσοαμερικανικών χρόνων. Η επιρροή των Τολτέκων στους μετα-κλασικούς Μάγιας του Γιουκατάν είναι μεγάλη, ιδιαίτερα εμφανής στην πόλη Τσιτσέν Iτζά. Η αγγειοπλαστική τους έχει βρεθεί ως το μακρινό νότο στην Κόστα Ρίκα.
Μερικοί συγγραφείς έχουν ισχυριστεί ότι οι Τολτέκοι εισήγαγαν τη λατρεία του Κετζαλκοάτλ, του φιδιού. Αυτό δεν είναι βεβαίως έτσι, όπως αυτή η θεότητα απεικονίστηκε συνήθως σε όλη τη Κεντρική Αμερική για αιώνες προηγουμένως, που φτάνουν μέχρι τους χρόνους των Ολμέκων.
Μερικοί συγγραφείς έχουν ισχυριστεί ότι οι Τολτέκοι εισήγαγαν τη λατρεία του Κετζαλκοάτλ, του φιδιού. Αυτό δεν είναι βεβαίως έτσι, όπως αυτή η θεότητα απεικονίστηκε συνήθως σε όλη τη Κεντρική Αμερική για αιώνες προηγουμένως, που φτάνουν μέχρι τους χρόνους των Ολμέκων.
Στους Τολτέκους (και πιό παλιά στους Ατζέκους) η μυθολογία του Κετζαλκοάτλ ήταν ανταγωνιστική με του Τεζκατλιπόκα, της πρώτης θεότητας που είναι γνωστή να απαιτεί τις ανθρώπινες καρδιές ως θυσία. Κατά συνέπεια οι Τολτέκοι φαίνεται να εισάγουν τη συνήθεια της μαζικής ανθρώπινης θυσίας όπως αργότερα ασκείται αυτή από τους Ατζέκους.
Η αυτοκρατορία των Τολτέκων θεωρείται ότι έχει καταστραφεί γύρω από το 1200μχ από τους νομαδικούς πολεμιστές τους Τσιτσιμέκους. Η κυβερνούσα οικογένεια των Ατζέκων υποστήριξε ότι έλκει την καταγωγή της από τους Τολτέκους μέσω της ιερής πόλης Κολχουακάν.
Στις γραφές του ο Μιγκέλ λε Πορτίλλα εξηγεί ότι στο μύθο Νάχουα, οι Τολτέκοι ήταν οι δημιουργοί όλου του πολιτισμού, έτσι το όνομα Τολτέκος ήταν συνώνυμο με τον καλλιτέχνη, ή γλύπτη, και η πόλη τους η Τουλά περιγράφηκε σαν ένα σύνολο στοχαστών.
Στις γραφές του ο Μιγκέλ λε Πορτίλλα εξηγεί ότι στο μύθο Νάχουα, οι Τολτέκοι ήταν οι δημιουργοί όλου του πολιτισμού, έτσι το όνομα Τολτέκος ήταν συνώνυμο με τον καλλιτέχνη, ή γλύπτη, και η πόλη τους η Τουλά περιγράφηκε σαν ένα σύνολο στοχαστών.
Όταν οι Αζτέκοι ξαναέγραψαν την ιστορία τους, προσπάθησαν να παρουσιάσουν ότι αφορούσαν τους Τολτέκους σαν δικό τους. Δυστυχώς αυτό σημαίνει ότι ένα μεγάλο μέρος της παράδοσης των Τολτέκων είναι μύθος, και δύσκολο να αποδειχθεί.
Οι ιστορίες λένε ότι μετά από την πτώση της πρωτεύουσας τους της Τουλά μερικοί από τους Τολτέκους υποχώρησαν στην Κολουλά, η οποία δεν έπεσε μέχρι αιώνες αργότερα έως ότου κάηκε από τον Κορτέζ και τους ισπανούς Κονκισταδόρες.
Στην ιστορία οι Τολτέκοι είναι γνωστοί από τις γραφές των Ατζέκων, που γράφονται αιώνες αργότερα μετά από μια "σκοτεινή εποχή" στο κεντρικό Μεξικό, μαζί με μερικές αναφορές από τους Μάγιας.
Το 1941, Sociedad Mexicana de Antropologια επιβεβαίωσε ότι η Τουλά ήταν η πρωτεύουσα των Τολτέκων, όπως ήταν από καιρό παράδοση και είχε προταθεί από τους αρχαιολόγους από το 19ο αιώνα.
Το 1941, Sociedad Mexicana de Antropologια επιβεβαίωσε ότι η Τουλά ήταν η πρωτεύουσα των Τολτέκων, όπως ήταν από καιρό παράδοση και είχε προταθεί από τους αρχαιολόγους από το 19ο αιώνα.
Μερικοί μελετητές, υποστηρίζουν ότι αρκετές εποχές της ανασκαφής αποκάλυψαν μόνο μια δευτερεύουσα πόλη, όχι να δικαιολογήσουν αρκετά το μύθο των Τολτέκων. Η περιοχή της Τουλά το παρουσιάζει πραγματικά για να είναι η μεγάλη πόλη της σε πρωταρχικό στάδιο, αν και η εθιμοτυπική τέχνη και η αρχιτεκτονική είναι ορατές εκεί σήμερα είναι λιγότερο εντυπωσιακές από αυτή των άλλων μεσοαμερικανικών περιοχών.
Πρέπει να γίνει κατανοητό, εντούτοις, ότι μερικοί εξιστορούν κατά γράμμα από τον καιρό της άφιξης των ισπανικών Κονκισταδόρες και συγχέουν αργότερα το Τολτέκοι με άλλους προηγούμενους μεσοαμερικανικούς πολιτισμούς και τείνουν μερικές φορές να αποδώσουν όλα τα επιτεύγματα των αιώνων πριν από την άνοδο των Αζτέκων στους Τολτέκους.
Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου εικοστού αιώνα, μερικοί μεξικάνοι σαμάνοι, συμπεριλαμβανομένου και του Miguel Ruiz, υποστηρίζουν ότι είναι απόγονοι των Τολτέκων και κληρονόμοι των πνευματικών δυνάμεών τους, άρχισαν και για ένα παγκόσμιο ακροατήριο, προκαλώντας ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για τους Τολτέκους. Ένας άλλος τέτοιος συντάκτης είναι ο Victor Sanchez που εμπνεύστηκε από τις γραφές του Carlos Castaneda.
Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου εικοστού αιώνα, μερικοί μεξικάνοι σαμάνοι, συμπεριλαμβανομένου και του Miguel Ruiz, υποστηρίζουν ότι είναι απόγονοι των Τολτέκων και κληρονόμοι των πνευματικών δυνάμεών τους, άρχισαν και για ένα παγκόσμιο ακροατήριο, προκαλώντας ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για τους Τολτέκους. Ένας άλλος τέτοιος συντάκτης είναι ο Victor Sanchez που εμπνεύστηκε από τις γραφές του Carlos Castaneda.
Η αυτοκρατορία των Τολτέκων και οι ηγέτες της δημιούργησαν ένα χωρίς ταίρι μυστήριο στα μυαλά των ανθρώπων Κεντρικής Αμερικής. Οι ηγέτες Των Τολτέκων θεωρήθηκαν όπως όντας παράλληλα με τις θεότητες. Οι πιό πρόσφατοι πολιτισμοί τους σεβάστηκαν συχνά και αντέγραψαν τους μύθους, την τέχνη, τα κτήρια και τη θρησκεία τους.
Πολλοί μελλοντικοί κυβερνήτες άλλων πολιτισμών, συμπεριλαμβανομένων των Μάγιας ηγετών και των Αζτέκων αυτοκρατόρων, υποστήριξαν ότι κατάγονταν από τους Τολτέκους.
Των Τολτέκων το γνωστό παιχνίδι σφαιρών που παίχτηκε από πολλούς της Κεντρικής Αμερικής πολιτισμούς και μπορεί να είχε στο τέλος τη θυσία των ηττημένων. Οι Τολτέκοι είναι γνωστοί για την κάπως τραχύτερη μορφή της αρχιτεκτονικής τους, μια μορφή που θα ενέπνεε αργότερα τους των Αζτέκων οικοδόμους.
Των Τολτέκων το γνωστό παιχνίδι σφαιρών που παίχτηκε από πολλούς της Κεντρικής Αμερικής πολιτισμούς και μπορεί να είχε στο τέλος τη θυσία των ηττημένων. Οι Τολτέκοι είναι γνωστοί για την κάπως τραχύτερη μορφή της αρχιτεκτονικής τους, μια μορφή που θα ενέπνεε αργότερα τους των Αζτέκων οικοδόμους.
Η τέχνη Των Τολτέκων χαρακτηρίζεται από τους τοίχους που καλύπτονται με τα φίδια και τα κρανία, τις εικόνες ενός θχακ- Moυλ ξαπλώματος (κόκκινος ιαγουάρος), και τα κολοσσιαία αγάλματα τους, που χαράζονται από τις μεγάλες στήλες.
Θρησκεία και μύθος
Η θρησκεία στην αυτοκρατορία των Τολτέκων εξουσιάστηκε από δύο σημαντικές θεότητες. Ο πρώτος, ο Κετζαλκοάτλ, παρουσιάζεται σαν το φίδι. Αυτή η θεότητα της εκμάθησης, του πολιτισμού, της φιλοσοφίας, της γονιμότητας, της αγιότητας και της ευγένειας απορροφήθηκε από τους προηγούμενους πολιτισμούς στην περιοχή.
Θρησκεία και μύθος
Η θρησκεία στην αυτοκρατορία των Τολτέκων εξουσιάστηκε από δύο σημαντικές θεότητες. Ο πρώτος, ο Κετζαλκοάτλ, παρουσιάζεται σαν το φίδι. Αυτή η θεότητα της εκμάθησης, του πολιτισμού, της φιλοσοφίας, της γονιμότητας, της αγιότητας και της ευγένειας απορροφήθηκε από τους προηγούμενους πολιτισμούς στην περιοχή.
Ο ανταγωνιστής του ήταν Τεζκατλιπόκα, ο καπνισμένος καθρέφτης, που ήταν γνωστός για την πολεμοχαρή φύση και την τυραννία του.
Ο μέγιστος κυβερνήτης των Τολτέκων ήταν ο Ακατλ Τοπιλτζίν που υπήρχε φήμη για αυτόν ότι ήταν ο ηγέτης και ο υψηλός ιερέας του Κετζαλκοάτλ την εποχή που καθιερώθηκαν στη Τουλά και την αυτοκρατορία.
Ο μέγιστος κυβερνήτης των Τολτέκων ήταν ο Ακατλ Τοπιλτζίν που υπήρχε φήμη για αυτόν ότι ήταν ο ηγέτης και ο υψηλός ιερέας του Κετζαλκοάτλ την εποχή που καθιερώθηκαν στη Τουλά και την αυτοκρατορία.
Σύμφωνα με το μύθο των Τολτέκων, οι οπαδοί του Τεζκατλιπόκα οδήγησαν τον Τοπιλτζίν και τους οπαδούς του Κετζαλκοάτλ έξω από την πόλη γύρω από το 1000μχ. Αυτοί τρεπόμενοι σε φυγή προς το νότο, όπου ήταν σε θέση να νικήσουν τους Μάγιας στην πόλη Chichen Itza, και να τους κατακτήσουν.
Μια ενδιαφέρουσα στροφή στο μύθο του Τοπιλτζίν είναι ότι ορκίστηκε να επιστρέψει στην Τουλά από την ανατολή σε ένα από τα ιερά έτη του και να πάρει την εκδίκησή του.
Αυτός ο μύθος επέζησε μέχρι και την εποχή των Αζτέκων, οι οποίοι απέδωσαν την άφιξη του Ισπανού ως επιστροφή του Τοπιλτζίν, ένα γεγονός που τους τρομοκράτησε πολύ.
Η ιστορία του πολιτισμού των Τολτέκων στο Τεοτιχουακάν τυλίγεται στο μυστήριο..
Ο ολόκληρος πολιτισμός θεωρείται να έχει ανέλθει αφήνοντας στην εγκατάλειψη τις Πυραμίδες τους έως ότου αποκαλύφθηκαν 500 έτη αργότερα περίπου το 1000μχ από τους Ατζέκους, πολεμιστές που στο χρόνο τους κατάκτησαν ένα μεγάλο μέρος του Μεξικού.
Αυτός ο μύθος επέζησε μέχρι και την εποχή των Αζτέκων, οι οποίοι απέδωσαν την άφιξη του Ισπανού ως επιστροφή του Τοπιλτζίν, ένα γεγονός που τους τρομοκράτησε πολύ.
Η ιστορία του πολιτισμού των Τολτέκων στο Τεοτιχουακάν τυλίγεται στο μυστήριο..
Ο ολόκληρος πολιτισμός θεωρείται να έχει ανέλθει αφήνοντας στην εγκατάλειψη τις Πυραμίδες τους έως ότου αποκαλύφθηκαν 500 έτη αργότερα περίπου το 1000μχ από τους Ατζέκους, πολεμιστές που στο χρόνο τους κατάκτησαν ένα μεγάλο μέρος του Μεξικού.
Οι Αζτέκοι προσελκύστηκαν από τις πυραμίδες και τις υιοθέτησαν ως δικές τους.
Κι εδώ αρχίζει η μεγάλη πλάνη. Αντίθετα από τους Τολτέκους, οι Αζτέκοι έκαναν κακή χρήση της δύναμής τους, μην καταλαβαίνοντας τα αρχεία των διδασκαλιών Των Τολτέκων που βρέθηκαν στις πυραμίδες.
Κι εδώ αρχίζει η μεγάλη πλάνη. Αντίθετα από τους Τολτέκους, οι Αζτέκοι έκαναν κακή χρήση της δύναμής τους, μην καταλαβαίνοντας τα αρχεία των διδασκαλιών Των Τολτέκων που βρέθηκαν στις πυραμίδες.
Οι Τολτέκοι διδάχθηκαν και δίδασκαν το δόσιμο της καρδιάς, της "ανοικτής καρδιάς" στον ήλιο ενώ οι Αζτέκοι νόμισαν ότι αυτό σημαίνει να παίρνουν τη καρδιά του θύματος με την ανθρώπινη θυσία.
Ένα σημαντικό σώμα των μύθων περιγράφει τον Κετζαλκοάτλ ως ιερέα-βασιλιά της Τουλά. Δεν πρόσφερε ποτέ τις ανθρώπινες θυσίες, μόνο φίδια, πουλιά, και πεταλούδες. Αλλά ο Θεός του ουρανού της νύχτας, ο Τεζκατλιπόκα, τον απέβαλε από τη Τουλά με την εκτέλεση μαύρης μαγείας.
Ένα σημαντικό σώμα των μύθων περιγράφει τον Κετζαλκοάτλ ως ιερέα-βασιλιά της Τουλά. Δεν πρόσφερε ποτέ τις ανθρώπινες θυσίες, μόνο φίδια, πουλιά, και πεταλούδες. Αλλά ο Θεός του ουρανού της νύχτας, ο Τεζκατλιπόκα, τον απέβαλε από τη Τουλά με την εκτέλεση μαύρης μαγείας.
Ο Κετζαλκοάτλ περιπλανήθηκε κάτω στην ακτή του "θείου ύδατος" (ο Ατλαντικός Ωκεανός) και έπειτα σε μια πυρά, που προκύπτει ως πλανήτης Αφροδίτη. Σύμφωνα με μια άλλη έκδοση, επιβιβάστηκε επάνω σε ένα σύνολο φτιαγμένο από φίδια και εξαφανίστηκε πέρα από τον ανατολικό ορίζοντα.
Ο μύθος της νίκης του Τεζκατλιπόκα πέρα από το επενδυμένο με φτερά φίδι απεικονίζει πιθανώς το ιστορικό γεγονός. Ο πρώτος αιώνας του πολιτισμού Των Τολτέκων εξουσιάστηκε από τον Κετζαλκοάτλ, με τα εμπνευσμένα ιδανικά του ιερατικού κανόνα και ειρηνικής συμπεριφοράς.
Ο μύθος της νίκης του Τεζκατλιπόκα πέρα από το επενδυμένο με φτερά φίδι απεικονίζει πιθανώς το ιστορικό γεγονός. Ο πρώτος αιώνας του πολιτισμού Των Τολτέκων εξουσιάστηκε από τον Κετζαλκοάτλ, με τα εμπνευσμένα ιδανικά του ιερατικού κανόνα και ειρηνικής συμπεριφοράς.
Η πίεση των βόρειων μεταναστών επέφερε μια κοινωνική και θρησκευτική επανάσταση, με μια στρατιωτική κατηγορία απόφασης που παίρνει δια της βίας τη δύναμη από τους ιερείς. Η ήττα του Κετζαλκοάτλ συμβόλισε την πτώση της κλασικής θεοκρατίας. Το ταξίδι του στην ανατολή πρέπει πιθανώς να συνδεθεί με την εισβολή στο Γιουκατάν της φυλής Ιτζα που παρουσιάζει ισχυρά χαρακτηριστικά γνωρίσματα των Τολτέκων.
Το ημερολογιακό όνομα του Κετζαλκοάτλ ήταν Ακάτλ (ένας κάλαμος). Η πεποίθηση ότι θα επέστρεφε από την ανατολή σε ένα έτος καλάμων οδήγησε τον Αυτοκράτορα των Ατζέκων Montezuma ΙΙ στο να θεωρήσει τον ισπανικό κατακτητή Κορτέζ και τους συντρόφους του ως θεία δίκη, επειδή το 1519, το έτος στο οποίο προσγειώθηκαν στη μεξικάνικη ακτή του Περσικού Κόλπου, ήταν ένα έτος καλάμων.
Εκτός από την ενδυμασία του Κορτεζ και δεδομένου ότι το φίδι, Κετζαλκοατλ αντιπροσωπεύθηκε συχνά ως άτομο με μια γενειάδα και σαν ο Θεός του αέρα, παρουσιάστηκε με μια μάσκα με δύο προεξέχοντες σωλήνες (μέσω των οποίων ο αέρας φύσηξε) και ένα κωνικό καπέλο χαρακτηριστικό της φυλής Huastec του βορειοανατολικού Μεξικού.
Ο ναός του Κετζαλκοάτλ στο Τενοχτίτλ τη πρωτεύουσα των Αζτέκων, ήταν ένα στρογγυλό κτήριο, μια μορφή που εγκατέστησε την προσωπικότητα του Θεού. Οι κυκλικοί ναοί θεωρήθηκαν Θεϊκοί επειδή δεν πρόσφεραν κανένα αιχμηρό εμπόδιο στον αέρα. Τα στρογγυλά μνημεία εμφανίζονται ιδιαίτερα συχνά στο έδαφος των Huastec.
Ο Κετζαλκοάτλ κυβέρνησε κατά τη διάρκεια των ημερών που έφεραν την επωνυμία ("αέρας") και πέρα από τη σειρά της δέκατης όγδοης 13-ημέρας του τελετουργικού ημερολογίου. ένατος ήταν επίσης ένατος των 13 Θεών των πρωινών ωρών. Αν και απαριθμήθηκε γενικά ως μια από τις πρώτος-πυκνές θεότητες, κανένας εθιμοτυπικός μήνας δεν αφιερώθηκε στη λατρεία του.
Όπως ο Θεός της εκμάθησης, του γραψίματος, και των βιβλίων, Κετζαλκοάτλ ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στα θρησκευτικά κολέγια που προσαρτήθηκαν στους ναούς, στους οποίους οι μελλοντικοί ιερείς και οι γιοι της αριστοκρατίας εκπαιδεύτηκαν. Έξω από Τενοχτιτλάν το κύριο κέντρο της λατρείας του Κετζαλκοάτλ ήταν η Τσολουλά, στο οροπέδιο του Πουέμπλα.
Εκτός από την ενδυμασία του Κορτεζ και δεδομένου ότι το φίδι, Κετζαλκοατλ αντιπροσωπεύθηκε συχνά ως άτομο με μια γενειάδα και σαν ο Θεός του αέρα, παρουσιάστηκε με μια μάσκα με δύο προεξέχοντες σωλήνες (μέσω των οποίων ο αέρας φύσηξε) και ένα κωνικό καπέλο χαρακτηριστικό της φυλής Huastec του βορειοανατολικού Μεξικού.
Ο ναός του Κετζαλκοάτλ στο Τενοχτίτλ τη πρωτεύουσα των Αζτέκων, ήταν ένα στρογγυλό κτήριο, μια μορφή που εγκατέστησε την προσωπικότητα του Θεού. Οι κυκλικοί ναοί θεωρήθηκαν Θεϊκοί επειδή δεν πρόσφεραν κανένα αιχμηρό εμπόδιο στον αέρα. Τα στρογγυλά μνημεία εμφανίζονται ιδιαίτερα συχνά στο έδαφος των Huastec.
Ο Κετζαλκοάτλ κυβέρνησε κατά τη διάρκεια των ημερών που έφεραν την επωνυμία ("αέρας") και πέρα από τη σειρά της δέκατης όγδοης 13-ημέρας του τελετουργικού ημερολογίου. ένατος ήταν επίσης ένατος των 13 Θεών των πρωινών ωρών. Αν και απαριθμήθηκε γενικά ως μια από τις πρώτος-πυκνές θεότητες, κανένας εθιμοτυπικός μήνας δεν αφιερώθηκε στη λατρεία του.
Όπως ο Θεός της εκμάθησης, του γραψίματος, και των βιβλίων, Κετζαλκοάτλ ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στα θρησκευτικά κολέγια που προσαρτήθηκαν στους ναούς, στους οποίους οι μελλοντικοί ιερείς και οι γιοι της αριστοκρατίας εκπαιδεύτηκαν. Έξω από Τενοχτιτλάν το κύριο κέντρο της λατρείας του Κετζαλκοάτλ ήταν η Τσολουλά, στο οροπέδιο του Πουέμπλα.
Πνευματικές πεποιθήσεις
Οι Τολτέκοι ήταν γνωστοί σε όλο το νότιο Μεξικό ως "γυναίκες και άνδρες της γνώσης" για αιώνες πολλούς. Οι ανθρωπολόγοι έχουν μιλήσει για τους Τολτέκους ως έθνος ή φυλή, αλλά στην πραγματικότητα, οι Τολτέκοι ήταν επιστήμονες και καλλιτέχνες που διαμόρφωσαν μια κοινωνία για να ερευνήσουν και να συντηρήσουν τις πνευματικές γνώσεις και τις πρακτικές των αρχαίων.
Μπορεί να φανεί ιδιαίτερο ότι συνδύασαν τον κοσμικό με τον ιερό, αλλά οι Τολτέκοι θεώρησαν ότι η επιστήμη και το πνεύμα είναι ένα και το αυτό και όλη η ενέργεια, είτε υλική είτε αιθερική, ήταν προερχόμενη από μια πηγή και επηρεασμένη από τους ίδιους συμπαντικούς νόμους.
Στους Τολτέκους ενώθηκαν ως κύριοι των Τολτέκων και σπουδαστές από τη Τεοτιχουακάν, την αρχαία πόλη των πυραμίδων έξω από την Πόλη του Μεξικού γνωστή ως ο τόπος όπου "το άτομο γίνεται Θεός".
Στους Τολτέκους ενώθηκαν ως κύριοι των Τολτέκων και σπουδαστές από τη Τεοτιχουακάν, την αρχαία πόλη των πυραμίδων έξω από την Πόλη του Μεξικού γνωστή ως ο τόπος όπου "το άτομο γίνεται Θεός".
Εδώ, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η υπόσχεση της εργασίας να ξεπεράσουν τη σφαίρα της συνηθισμένης ανθρώπινης συνειδητοποίησης και να επιτύχουν την προσωπική ελευθερία τους, οι μαθητευόμενοι μελέτησαν τα τρία κύρια μαθήματα των Τολτέκων:
Οι σπουδαστές έπρεπε να έχουν το θάρρος να αντιμετωπίσουν και να γνωρίζουν, μέσω αυτού που ξέρει, να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους. Το Τεοτιχουακάν παρέμεινε το κέντρο των Τολτέκων της πνευματικών γνώσης και του μετασχηματισμού για πολλές χιλιάδες έτη και υπομένει ακόμα ως αποθήκη διαβίωσης της "σιωπηλής γνώσης".
Οι αρχαίοι Τολτέκοι ήξεραν ότι η αντίληψη για την πραγματικότητά μας ήταν ακριβώς μια άποψη, που γενικά δεν εξετάζει πώς αρμόζει να επεκταθούμε, σαν ζωντανά όντα, στον ευφυή κόσμο.
Οι αρχαίοι Τολτέκοι ήξεραν ότι η αντίληψη για την πραγματικότητά μας ήταν ακριβώς μια άποψη, που γενικά δεν εξετάζει πώς αρμόζει να επεκταθούμε, σαν ζωντανά όντα, στον ευφυή κόσμο.
Δεδομένου ότι όταν αρχίζουμε να προσδιορίζουμε το ΕΙΜΑΙ, γινόμαστε ενήμεροι για το πόσο περιορισμένα έχουμε ρυθμιστεί για να σκεφτούμε τι είμαστε και το πόσο λίγο μέρος του πιθανού ενεργειακού ανεφοδιασμού μας χρησιμοποιούμε.
Για να ξεπεράσουμε τη σφαίρα του παλαιού ονείρου μας και να κινηθούμε στην πλήρη δυνατότητά μας, πρέπει να μεταφέρουμε το σημείο όπου "συγκεντρώνουμε" την αντίληψή μας από "το λόγο μας" στο είναι μας "".
Η μετατόπιση της πηγής της προσωπικής δύναμής μας από το μυαλό μας στο πνεύμα μας επιτρέπει σε μας να έχουμε πρόσβαση στη "σιωπηλή γνώση" και να δημιουργήσουμε την ενέργεια η οποία είναι απαραίτητη για να θυμηθούμε τι έχουμε ξεχάσει. Μπορούμε όλοι να ονειρευτούμε ένα νέο όνειρο και να ζήσουμε μια ζωή της ελευθερίας - είναι ένα θέμα επιλογής και. Μόλις κάνουμε εκείνη την επιλογή, είναι χρήσιμο να βρεθεί ένας οδηγός για να μας βοηθήσει στην πρόοδό μας προς την ελευθερία.
____________________________
esoterica.gr / aoratos-naos.com
η φωνή της Γνώσης- Don Miguel Ruiz
Scholeio.com
____________________________
esoterica.gr / aoratos-naos.com
η φωνή της Γνώσης- Don Miguel Ruiz
Scholeio.com