Ημερολόγιο των Μάγιας, Ο "χρόνος" είναι Συμπαντικός




Ο Πολιτισμός των Μάγιας
Οι Μάγιας θεμελίωσαν έναν πολιτισμό πάνω σε μαθηματικές και αστρονομικές γνώσεις ανυπολόγιστης ακόμα έκτασης. Στο πρωτόγονο στάδιο βρίσκονταν στην περιοχή του Πετέν (του νότιου Γιουκατάν), όπου οι μαρτυρίες φανερώνουν μια αρχιτεκτονική τεχνική ήδη αρκετά πολύπλοκη.

Ο πολιτισμός των Μάγιας έφτασε στο απόγειο του ανάμεσα στο 300 και το 900 μ.Χ. Απλώνεται σε όλο το Γιουκατάν και στο μεγαλύτερο μέρος της Ονδούρα. Οι πόλεις πολλαπλασιάζονται γρήγορα. 

Οι περισσότερες τοποθεσίες χαρακτηρίζονται από μεγάλα συγκροτήματα με μεγάλες πυραμίδες και παλάτια μαζί κτισμένα πάνω σε πλατφόρμες υπερυψωμένες, με την πόλη να ξεδιπλώνεται γύρω από ομόκεντρους κύκλους. Μετά από μια περίοδο πολιτιστικής οπισθοδρόμησης, αρχίζει η περίοδος της Τολτέκικης επίδρασης, από το 900 μέχρι το 1200 μ.Χ.

Η τελευταία φάση της εξέλιξης των μέσο-Αμερικανικών πολιτισμών φέρει τη διαδοχική εμφάνιση του πολιτισμού των Τολτέκων (856-1250 μ.Χ.) και του πολιτισμού των Αζτέκων (1325-1520 μ.χ)





























Το Ημερολόγιο των Μάγιας 
Οι Μάγιας δημιούργησαν ένα πολιτισμό που θεμελιώθηκε πάνω σε μαθηματικές και αστρονομικές γνώσεις ανυπολόγιστης μέχρι σήμερα έκτασης. 

Κάθε ναός των Μάγιας παριστάνει ένα απολιθωμένο ημερολόγιο. Οι νεότεροι αρχιτέκτονες, αρχαιολόγοι, ιστορικοί και αστρονόμοι, ενώ μέχρι τότε απορούσαν για τη συνεχή επανάληψη γλυπτών ή για την ξαφνική διακοπή τους σε μια τοποθεσία, ανακαλύπτουν τώρα πως η κάθε μία εγκατάσταση ή κατασκευή δήλωνε έναν αριθμό ή ένα ιδιαίτερο τμήμα του ημερολογίου. Το ημερολογιακό σύστημα των Μάγιας ήταν και είναι το ακριβέστερο στον κόσμο.

Αρκετούς αιώνες πριν υπολογιστεί από τους νεότερους αστρονόμους ο ακριβής χρόνος περιφοράς της Γης γύρω από τον Ήλιο, γνώριζαν με πολύ καλή προσέγγιση την τιμή του, που τη θεωρούσαν ίση με 365,2419871 ημέρες. Οι Μάγιας είχαν υπολογίσει το ηλιακό – τροπικό έτος με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια και είχαν διαχωρίσει το «φαινόμενο» έτος από το πραγματικό.

Η ακρίβεια αυτή ήταν και θρησκευτικά απαραίτητη, γιατί οι ημέρες, το έτος τους και όλα τα πολλαπλάσιά  του είχαν τους δικούς τους ιδιαίτερους θεούς. Αντιλαμβάνονταν τις υποδιαιρέσεις του χρόνου σαν φορτία, που τα κουβαλούσαν αιώνια, σε βάρδιες, οι αχθοφόροι θεοί τους. Η κάθε ημέρα, το κάθε έτος, η κάθε εικοσαετία, είχαν τους δικούς τους θεϊκούς αχθοφόρους. Μόνον αν ήξεραν λοιπόν επακριβώς τον συγκεκριμένο χρόνο, θα ήξεραν ποιους ακριβώς θεούς θα έπρεπε κάθε χρονική στιγμή να εξευμενίσουν.

Ανάλυση Ημερολογίου 

Οι Μάγιας είχαν ένα ακριβέστατο ημερολόγιο βασισμένο στο κοίλο ή αόριστο έτος των 365 ημερών. Αυτό αποτελείτο από 18 μήνες των 20 ημερών και μία επιπλέον χρονική περίοδο 5 λευκών -ιερών ημερών- που θεωρούνταν ημέρες αποφράδες, κακότυχες. Το έτος των Μάγιας με τις 365 ημέρες ονομαζόταν Χαάμπ, ενώ ειδικά η χρονική περίοδος των 5 λευκών ημερών ονομαζόταν Ουαγιέμπ. 
Οι 20 ημέρες του μήνα :

1. ΙΜΙΧ= Κροκόδειλος. Σχετίζεται με τον θεό της ζωής. Αναφέρεται στη θηλυκή αρχή της ζωής, στο ζωτικό ρευστό. Το ιερογλυφικό του υπονοεί ένα θηλαστικό, σύμβολο της μητέρας-γης.

2. ΙΚ= Άνεμος. Είναι ο θεός Cuculcan. To ιερογλυφικό του είναι ένα Τ, απλοποιημένη μορφή του σταυρού της φωτιάς. Σημαίνει τη θεία πνοή, τον άνεμο.

3. ΑΚΒΑL= Σπίτι. Σχετίζεται με την Κυρία της Γης, θεά της ύλης, του πνευματικού θανάτου. Είναι η πρωταρχική άβυσσος, το σκοτάδι και η άγνοια.

4. ΚΑΝ= Σαύρα. Σχετίζεται με τον θεό του χορού. Ο χορός του σχημάτιζε το "δίχτυ του καλαμποκιού" και σχετιζόταν με το κίτρινο χρώμα του ώριμου καλαμποκιού.

5. CHICCAN= Φίδι. Σχετίζεται με τη θεά της Γης.

6. CIMI= Θάνατος. Σχετίζεται με τον Ah Puch, θεό του θανάτου. Είναι μοχθηρή θεότητα συνδεδεμένη με τον θεό του πολέμου και των θυσιών. Σύντροφοί του είναι ο σκύλος και η κουκουβάγια, οιωνοί κακού και θανάτου.

7. MANIC=Κατσίκι. Σχετίζεται με τον θεό της Βροχής.

8. LAMAT= Λαγός

9. MUZUC= Νερό.Είναι η φωτιά που είναι κρυμμένη στο βάθος των νερών. Παλιότερα σχετιζόταν με Εκείνον που δεν δημιουργήθηκε και δεν θα καταστραφεί ποτέ.

10. OC= Σκύλος. Σχετίζεται με τον Κύριο των νεκρών.

11. CHUEN= Πίθηκος. Σχετίζεται με τον θεό τον λουλουδιών, των τραγουδιών και της χαράς.

12. ΕΒ= Χόρτο.Σχετίζεται με τον θεό του κρασιού, ένα είδος Βάκχου. Ισοδυναμεί με την ημέρα των Μάγιας που απεικονίζεται με το κεφάλι ενός τίγρη.

13. ΒΕΝ= Αυλός. Σχετίζεται με τον θεό αυτόν που τιμωρεί.

14. ΙΧ= Ιαγουάρος. Σχετίζεται με τη Ντάμα της Γης, θεότητα της ύλης και του θανάτου.

15. ΜΕΝ= Αετός. Σχετίζεται με τον ιερέα, έχει σχέση με τη λατρεία του Ήλιου και τον αετό ως σύμβολο της Δύσης.

16. CIB= Γύπας

17. CABAN= Κίνηση. Σχετίζεται με τον θεό των Διδύμων. Είναι η κίνηση ή δόνηση της συνείδησης κατά τη γέννησή της, εξαιτίας της καταστροφής της προσωπικότητας που φυλακίζει την ψυχή.

18. ΕΖΝΑΒ= Μαχαίρι από πυρίτη. Σχετίζεται με την λατρεία της σελήνης και τη θυσία.

19. CAUAC= Βροχή. Στη γλώσσα των Μάγιας αυτή η λέξη σχετίζεται με το θόρυβο που προαναγγέλλει τη βροχή.

20. ΑHAU= Ανθός. Σχετίζεται με τον Itzamna , επικεφαλής του πανθέου των Μάγιας. Ήταν κυρίαρχος των Ουρανών, της ημέρας και της νύχτας. Αυτή η ημέρα για τους Μάγιας ήταν η σπουδαιότερη από όλες τις ημέρες του μήνα.

Οι Μάγιας συνήθιζαν να χαρακτηρίζουν τα έτη τους από τις ονομασίες των πρώτων ημερών τους, μια συνήθεια που διατηρήθηκε και στο ημερολόγιο των Αζτέκων. Οι Μάγιας όπως βλέπουμε δεν είχαν δώσει ονομασίες στις ημέρες της εβδομάδας, όπως άλλοι λαοί, αλλά στις ημέρες του μήνα. Αυτό συμβαίνει γιατί η εβδομάδα των Μάγιας είχε 13 ημέρες, ενώ ο μήνας είχε 20 ημέρες. Έτσι οι εβδομάδες περιείχαν ημέρες διαφορετικών ονομασιών. Όμως κατά ένα προφανή μαθηματικό συνδυασμό, οι εβδομάδες μπορούσαν να αρχίζουν μόνο από τέσσερις ημέρες του μήνα, τις Καν, Μουλούκ, Ιξ και Καουάκ.

Αν επεκτείνουμε τον συλλογισμό μας για το έτος των Μάγιας με τις 360 ημέρες και με τις επιπλέον 5 λευκές ημέρες, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η πρώτη ημέρα κάθε έτους δεν μπορούσε να είναι παρά μία ημέρα από τις τέσσερις προηγούμενες, οι οποίες ονομαζόντουσαν "Φορείς των Ετών" και προσδιορίζονταν με καθορισμένη σειρά σε καθένα από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα είχαν τον ιδιαίτερο θεό τους, που ήταν τέσσερα αδέλφια, οι Μακάμπ, που βάσταγαν τον ουρανό. 
Ο πρώτος φορέας των ετών, το σημείο Καν, αντιστοιχούσε στον Νότο. Το Μουλούκ αντιστοιχούσε στην Ανατολή, το Ιξ στον Βορρά και το Καουάκ στη Δύση.





    Ιερό Ημερολόγιο 

Ξέχωρα από το εκπληκτικής ακρίβειας ηλιακό ημερολόγιο των Μάγιας, που ρύθμιζε επακριβώς την καθημερινή ζωή του λαού, υπήρχε και ένα άλλο μυστηριακό και ιερό ημερολόγιο, μόνο για τους Ιερείς – αστρονόμους. Αυτό σύμφωνα με ορισμένους μελετητές, αποτελείτο από 13 μήνες των 20 ημερών.  Δηλαδή είχε 260 ημέρες.

Το Ιερό έτος αποτελούσε σύμφωνα με τη μυθολογική παράδοση το ημερολόγιο της χώρας των θεοτήτων των Μάγιας, και καθόριζε ως εκ τούτου τους ρυθμούς των θρησκευτικών τελετουργιών τους.

Κάθε μία από τις 260 ημέρες του Ιερού Έτους είχε έναν αριθμό από το 1 μέχρι το 13. Υπήρχαν επίσης τα 20 διαφορετικά ονόματα των ημερών, ίδια με τις ημέρες του πολιτικού έτους, έτσι ώστε ο ίδιος συνδυασμός αριθμών και ονομάτων να επανέρχεται κυκλικά μόνο κάθε 13Χ20=260 ημέρες. Σε κάθε μία από τις 260 ημέρες αντιστοιχούσε ένας θεός, που ήταν «Φύλακας Άγγελος» της κάθε ανθρώπινης ύπαρξης που γεννιόταν αυτήν ακριβώς την ημέρα.

Για να ακριβολογούμε, υπήρχαν οι 13 θεοί του πάνω κόσμου. Τα κεφάλια των οποίων αντιστοιχούσαν στους 13 αριθμούς των Μάγιας. Υπήρχαν επίσης οι 9 θεοί του κάτω κόσμου. Ο καθένας από αυτούς ήταν κύριος μιας ημέρας του ημερολογίου των Μάγιας και διαδέχονταν ο ένας τον άλλο σε μια ατέρμονη αλυσίδα. Υπήρχαν βέβαια και οι θεοί των 20 ημερών, που αντιστοιχούσαν στις ανώτατες θεότητες των Μάγιας. Μπορούμε λοιπόν να πούμε ότι η αντίληψη ότι οι ημέρες είχαν μοιρολατρικό χαρακτήρα, γι αυτό και το ιερό έτος χρησιμοποιείτο από τους ιερείς – αστρονόμους κυρίως στη μαντική και στο τελετουργικό της θρησκείας τους.


Συμπεράσματα για τα δύο Ημερολόγια 

Ο χρόνος για τους Μάγιας παρουσιαζόταν σαν ένα σύνολο τριών οδοντωτών τροχών. Οι δύο πιο μικροί τροχοί αντιπροσωπεύουν τον κύκλο του Ιερού ημερολογίου των 260 ημερών. Οι οδόντες του μικρότερου τροχού – που αριθμούνται από το ένα μέχρι το 13 – παρεμβάλλονται μεταξύ των οδόντων του μεσαίου τροχού, που αντιστοιχεί στις 20 ημέρες. Με τη σειρά τους, οι οδόντες του μεσαίου τροχού παρεμβάλλονται στους οδόντες του μεγάλου τροχού που αντιπροσωπεύει το αόριστο έτος των 360 ημερών ή τους 18 μήνες των 20 ημερών και τις λευκές ιερές ημέρες, οι οποίες βρίσκονταν σε αντιπαράθεση με τον κύκλο των 20 ημερών.




απόσπασμα από συνέντευξη του Κάρλ Τζοχάν Κόλλεμαν

".... Λοιπόν, ήθελα να μιλήσω για δυο πράγματα που νομίζω δεν συνδέονται πάντα αλλά, πραγματικά θα τους άξιζε μια σύνδεση.  Το ένα είναι το ημερολόγιο των Μάγιας και η χρονολογία του τέλους του που έρχεται πολύ σύντομα (2012) και το άλλο είναι η κατάσταση στην παγκόσμια οικονομία.   Για την φύση των χρημάτων και τη δημιουργία τους.

Ο χρόνος κατά τους Μάγια είναι Συμπαντικός και όχι φυσικός, δηλαδή δεν είναι η μέτρηση των φυσικών κύκλων των σωμάτων και της Γης, αλλά η Εξέλιξη της Συνείδησης σε όλο το Σύμπαν. 

Για να κατανοηθεί η διαδικασία που υπέκειτε ο κόσμος σήμερα, νομίζω ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να δούμε το που βασίστηκε το υπόβαθρό του στο ημερολόγιο των Μάγιας.

Όπως ήδη ίσως ξέρετε το 2012, θα υπάρξη αυτή η χρονολογία τέλους του ημερολογίου των Μάγιας. Νομίζω ότι υπάρχουν πάρα πολλές παρεξηγήσεις


Εδώ ακριβώς βρίσκονται και όλες οι παρεξηγήσεις για το ημερολόγιο των Μάγιας που κυκλοφορούν.  Μερικές από αυτές προέρχονται από ισχυρά ΜΜΕ, σαν χολυγουντιανές ταινίες κ.λ.π. και νομίζω ότι χαλιναγωγούν τον κόσμο στο ότι, "αυτή είναι η ημερομηνία που ο κόσμος θα τελειώσει" και είναι εντελώς γελοίο το όλο θέμα αν το δούμε από την σκοπιά των αυθεντικών πηγών που οδηγούν σε αυτή τη συγκεκριμένη ημερομηνία.

Με άλλα λόγια αν γυρίσουμε πίσω στις αρχαίες πηγές των Μάγιας, ποτέ μα ποτέ δεν είπαν ότι ο κόσμος θα κατασταφεί. Η μόνη βασικά περιγραφή που υπάρχει από τα αρχαία χρόνια για αυτή την ημερομηνία είναι αυτή που λέει: "Σε αυτή τη συγκεκριμένη ημερομηνία, 9 θεοί θα κατεβούν..."

Στους Μάγιας, κάθε χρονική περίοδος ήταν θεός. Έτσι 9 χρονικοί περίοδοι, 9 εξελικτικές κυματικές κινήσεις, φτάνουν σε ένα τέλος, αυτή την ημερομηνία.

Και είναι πιο χρήσιμο και πιο αληθινό, το να δούμε αυτή την ημερομηνία σαν ημερομηνία όπου όλες αυτές οι διαδικαστικές κινήσεις φτάνουν σε ένα ολοκλήρωμά τους, με σκοπό να δημιουργηθεί η γέννηση ενός καινούργιου κόσμου.

Τώρα ο τρόπος που το βλέπω προσωπικά είναι ότι, ο πολιτισμός μας βρίσκεται μπροστά σε μια τεράστια αναδιάρθρωση, μια τεράστια ανάπλαση, σαν τη γέννηση ενός ολοκληρωτικά καινούργιου κόσμου. 

Και αν εξάγουμε από αυτό την ιδέα ότι αυτές οι ενέργειες μορφοποιούν τόσο πολύ, τον ανθρώπινο πολιτισμό, τότε εύλογα εξάγουμε και την ιδέα ότι υπάρχει ένα σχέδιο, όπου δεν βλέπουμε στη πραγματικότητα, τους εαυτούς μας σαν μέρος του για το σε τι αυτό μπορεί να εξελιχτεί και το που να οδηγήσει. Είμαι πραγματικά πολύ αισιόδοξος και ενθουσιασμένος με την ιδέα γέννησης ενός καινούργιου κόσμου.

Θα είναι εντελώς διαφορετικός από οτιδήποτε είναι τώρα. Γιατί νομίζω ότι θα είναι ένας κόσμος όπου υπάρχει ειρήνη, όπου υπάρχει ισότητα μεταξύ των ανθρώπων, όπου υπάρχει το συναίσθημα της σιγουριάς και επίσης το συναίσθημα του ότι ανήκουμε σε αυτό το πνευματικό σύμπαν που μας δημιούργησε!

Ταυτόχρονα αισθάνομαι ότι το μονοπάτι για εκεί, θα είναι αρκετά δύσκολο.

Και αν το σκεφτείτε ίσως η ανθρωπότητα δεν ακολουθεί ακριβώς την κατεύθυνση αυτού του μονοπατιού. Νομίζω ότι θα ήταν πιο ακριβές να πούμε ότι λειτουργήσαμε με τρόπο ώστε εισβάλαμε στον πλανήτη, με ένα είδος ανάπτυξης που απέβλεπε μόνο σε αφηρημένες αξίες, σε ότι θα κερδίσουμε και τα παρόμοια και χωρίς το σκεπτικό βασικά να δημιουργήσουμε έτσι αυτόν τον συγκεκριμένο σημερινό κόσμο.

Με αυτό σαν υπόβαθρο, νομίζω είναι ενδιαφέρον να δούμε το είδος της οικονομικής ύφεσης που βρισκόμαστε τώρα. Και εδώ θα ήθελα να πω ότι έγραψα αυτό το βιβλίο, που εκδόθηκε το 2004, που λέγεται:

"Το Ημερολόγιο των Μάγιας και η Μεταμόρφωση της Συνείδησης":

Και όταν αναφέρεται στην παγκόσμια οικονομία, κάνω βασικά τρεις προγνώσεις.

Λέω ότι, μια παγκόσμια οικονομική κατάρευση, θα αρχίσει στην αρχή της 5ης Νύχτας που πραγματικά ήταν στις 19 Νοεμβρίου 2007.

Λέω επίσης ότι η παγκόσμια κυριαρχία από το δυτικό ημισφαίριο, που είναι βασικά η Η.Π.Α και το Ηνωμένο Βασίλειο Αγγλίας, θα φτάσει στο τέλος της, σαν μέρος αυτής της διαδικασίας.

Και λέω επίσης ότι η όλη ιδέα του ψάξιμου για αφηρημένες αξίες, με άλλα λόγια οτιδήποτε είναι σε ηλεκτρονικούς  υπολογιστές, σε ψηφιακή μορφή και σε χάρτινα χρήματα και λοιπά, θα φτάσει σε ένα τέλος, τουλάχιστον θα φτάσει δραματικά μια καινούργια επαφή, να το πω έτσι. 

Γιατί, αυτός ο νέος κόσμος δεν θα οδηγείτε από την επιθυμία  συσσώρευσης  αυτής της αφηρημένης αξίας, πρέπει να βασιστεί σε κάτι που να εκπληρώνει τις ανάγκες των ζώντων ανθρώπων.

Τυπικά, αν παρατηρήσετε αυτές τις πυραμίδες των Μάγιας, που χτίστηκαν σε 9 πατώματα,   είναι σαν 9 επίπεδα εξέλιξης, το καθένα να εκπροσωπείτε από αυτές τις ταράτσες της πυραμίδας. 

Τώρα το κάθε ένα από αυτά τα επίπεδα της εξέλιξης, υποδιαιρούνταν σε κάτι που θα ονομάζαμε: "13 Ουρανούς", οι οποίοι είναι και πάλι χρονικές περίοδοι που συνθέτουν μια κυματική κίνηση. Κάθε φορά που υπάρχει μια μετακίνηση σε αυτή τη κυματική κίνηση, όταν φτάνει ψηλά στη κορύφή της και όταν πέφτη κάτω στη κοιλάδα, μπορείτε να δείτε ότι συγκεκριμένες καταστάσεις συμβαίνουν στην εξέλιξη. 

Μιλάω για την εξέλιξη σαν την ανθρώπινη ιστορία, επειδή στη προοπτική των Μάγιας είμαστε όλοι μέρος της εξέλιξης που σχεδιάστηκε από τις συμπαντικές δυνάμεις. Το τι συμβαίνει στον πλανήτη και στη γη, δεν είναι άσχετο με το συμπαντικό σχέδιο.

Ζούμε μέσα σε ένα συμπαντικό σχέδιο, το οποίο φτάνει στην ολοκλήρωσή του σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πράγμα αν θέλετε να κατανοήσετε το πως λειτουργεί το ημερολόγιο των Μάγιας. 

Περιλαμβάνει το να κατανοήσουμε ότι το μυαλό μας, η δημιουργικότητά μας, δεν είναι ανεξάρτητη από τις συμπαντικές δυνάμεις, που οι Μάγιας θα έλεγαν θεούς, αλλά είναι συμπαντικές ενέργειες. 

Εξαυτού, κάθε τέτοια χρονική περίοδος, έχει κάποιο συγκεκριμένο σκοπό, ένα πολύ εξειδικευμένο σκοπό, στο να φέρουν μια συγκεκριμένη αλλαγή παντού. Αν δείτε την πιο πρόσφατη οικονομική ιστορία του κόσμου, θα δείτε και μόνοι σας ότι είναι αξιοσημείωτο ότι, οι χρονικές περίοδοι που είναι "Νύχτες", είναι περίοδοι που φέρνουν καταπτώσεις, μιλώντας για την οικονομία.

Ενώ αυτές οι χρονικές περίοδοι που είναι "Ημέρες", φέρνουν νέα ευημερία με όρους οικονομίας, ή οι τροχοί γυρίζουν σε ένα πιο γρήγορο ρυθμό. Η τελευταία άρχισε το 1991 και ήταν μια περίοδος που όλες οι Telecom, το ίντερνετ, που όλος ο νέος κόσμος τεχνολογίας της πληροφορικής αναδύθηκε, έτσι αυτό έφερε μια περίοδο οικονομικής ανάπτυξης.

Έτσι έχετε μια καθαρή εικόνα όταν το εξετάζετε, στο πως αυτές οι ενέργειες  εναλλάσσονται  και πραγματοποιούν μια κυματιστή κίνηση από ανάπτυξη και εναλλασσόμενες καταπτώσεις ή υφέσεις.

Ήμουν πολύ ακριβής όταν είπα το πότε η παγκόσμια οικονομική κατάρρευση θα αρχίσει. Σήμερα οι οικονομολόγοι λένε ότι συνέβη τον Δεκέμβρη του 2007 και όπως μπορείτε να δείτε σε αυτή τη φωτογραφία, έπεφτε συνεχώς από τότε.

Τότε γύρω στις αρχές του Νοεμβρίου, που συνέπεσε με την εκλογή του προέδρου Ομπάμα στις Η.Π.Α., είναι σαν να ήρθε καινούργια ελπίδα, μια καινούργια "Ημέρα" βασικά ενεργοποιήθηκε. Κάποιο είδος μικρής αλλαγής της διάθεσης και τώρα περνάμε στο δεύτερο μισό αυτής της συγκεκριμένης "Ημέρας".

Αλλά όπως το βλέπω εγώ, όταν αρχίζει η επόμενη "Νύχτα", που είναι τον φέτος τον Νοέμβρη, θα είμαστε πάλι σε κάποιο είδος πτώσης, ειδικά όταν τα χάρτινα χρήματα χάσουν την αξία τους και νομίζω ότι είναι καλή ιδέα να μη περιφρονήσουμε αυτήν τη πιθανότητα.

Ξαφνικά αντιλαμβανόμαστε ότι κάτι εντελώς καινούργιο είναι πολύ κοντά μας, που αν το καταλάβουμε αυτό, θα καταλάβουμε ότι, ο έλεγχος μας δεν ήταν και τόσο μεγάλος όσο νομίσαμε. Νομίζω αυτό δημιουργεί ανησυχία και επίσης καλούμαστε να έχουμε πίστη στη διαδικασία. 

Και σημαντικός παράγοντας για αυτό είναι το να γνωρίζουμε για το ημερολόγιο των Μάγιας και το πως οι ενέργειες οδηγούνταν, ότι υπάρχει σκοπός για όλα αυτά και νομίζω ότι αυτό θα είναι κάτι που θα απαλύνει κάποιους φόβους που θα σχετίζονται με αυτό.

mayanmajix.com / μετ: Φώντας Τ.

Scholeio.com

Η Σοφία των Τολτέκων, Η "Επίτευξη της Μεταμόρφωσης"


Οι Τέσσερεις Συμφωνίες

Οι Τέσσερεις Συμφωνίες υπάρχουν μόνο για εμάς και μπορούν να μας οδηγήσουν στην ατομικότητά μας.  Λειτουργούν σαν υποστήριξη για να πετύχουμε το σκοπό μας:  
Να είμαστε άμεμπτοι με τον λόγο μας. 
Να μην παίρνουμε τίποτε προσωπικά. 
Να μην κάνουμε υποθέσεις. 
Να κάνουμε πάντα το καλύτερο που μπορούμε.

Μπορούμε να είμαστε οτιδήποτε θέλουμε να είμαστε, μια και ο καλλιτέχνης είμαστε εμείς και η ζωή μας είναι η δημιουργία μας. Είναι το δικό μας παραμύθι. Είναι η κωμωδία ή το δράμα μας και, αν τελικά το παραμύθι αλλάζει συνεχώς, τότε γιατί να μην κατευθύνουμε αυτή την αλλαγή με επίγνωση;
Το να αλλάξουμε το παραμύθι της ζωής μας είναι αυτό που οι Τολτέκοι ονομάζουν "Επίτευξη της μεταμόρφωσης". Έχει να κάνει με τη μεταμόρφωση του εαυτού μας, του παραμυθά, αυτού που ονειρεύεται. 

Η ζωή αλλάζει τόσο γρήγορα και μπορούμε να δούμε ότι μεταμορφωνόμαστε διαρκώς, αλλά οδηγούμαστε στην επίτευξη αυτής της μεταμόρφωσης μόνο όταν πάψουμε να αντιστεκόμαστε στην αλλαγή. Αντιθέτως, μπορούμε να εκμεταλλευόμαστε και να απολαμβάνουμε την αλλαγή. Η "Επίτευξη της Μεταμόρφωσης" σημαίνει να ζούμε διαρκώς στην παρούσα στιγμή, στο εδώ και τώρα. Η ζωή είναι ένα αιώνιο παρόν, επειδή η δύναμη της ζωής δημιουργεί τώρα το κάθε τι και μεταμορφώνει τα πάντα επίσης τώρα.

Πώς θα αλλάξουμε το παραμύθι μας;


Γνωρίζουμε πια ότι δημιουργούμε το παραμύθι μας σύμφωνα με αυτό που πιστεύουμε για τον εαυτό μας. Για να μεταμορφώσουμε αυτό που πιστεύουμε για τον εαυτό μας, πρέπει να ξεμάθουμε αυτά που ήδη έχουμε μάθει. Όταν τα ξεμάθουμε, η πίστη μας επιστρέφει σε εμάς. Η προσωπική μας δύναμη αυξάνεται και μπορούμε να την επενδύσουμε σε νέα πιστεύω.

Αν θέλουμε να γνωρίζουμε την αλήθεια, εάν είμαστε έτοιμοι να αποσύρουμε την πίστη μας από τα ψέματα, τότε πρέπει να θυμόμαστε τους δύο κανόνες:

Μην πιστεύετε τον εαυτό σας και μην πιστεύετε κανέναν άλλο. Αυτό θα μας δώσει διαύγεια γύρω από πολλά πράγματα, αλλά μπορεί να χρειαστούμε λίγη υποστήριξη ώστε να σταματήσουμε να πιστεύουμε στα ψέματα και να αρχίσουμε να σπάμε όλες τις συμφωνίες που στρέφονται ενάντια σε εμάς τους ίδιους. 

1. Να Είστε Άμεμπτοι στην Χρήση του Λόγου σας


Να μιλάτε με ευθύτητα. Να λέτε μόνο ό,τι εννοείτε. Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε το λόγο εναντίον του εαυτού σας ή ως μέσο για να σχολιάζετε άλλους. Χρησιμοποιήστε την δύναμη του λόγου σας προς την κατεύθυνση της Αλήθειας και της Αγάπης.

Η πρώτη συμφωνία, να είμαστε άμεμπτοι με τον λόγο μας, σημαίνει ότι στη δημιουργία του παραμυθιού μας δεν χρησιμοποιούμε ποτέ τη δύναμη του λόγου ενάντια στον εαυτό μας. Με τη λέξη άμεμπτος εννοούμε «αναμάρτητος». Οτιδήποτε κάνουμε και είναι ενάντια στον εαυτό μας είναι αμαρτία:

Όταν πιστεύουμε σε ψέματα, χρησιμοποιούμε τη δύναμη του λόγου ενάντια στον εαυτό μας. Όταν πιστεύουμε ότι κανείς δεν μας συμπαθεί, ότι κανείς δεν μας καταλαβαίνει, ότι δεν θα τα καταφέρουμε ποτέ, τότε χρησιμοποιούμε τον λόγο ενάντια στον εαυτό μας.

Σε όλο τον κόσμο υπάρχουν πολλές φιλοσοφίες που αναγνωρίζουν ότι τα ψέματα είναι μια διαστρέβλωση του λόγου και ορισμένες παραδόσεις ονομάζουν τη διαστρέβλωση αυτή κακό. 

Προτιμώ να λέω ότι χρησιμοποιούμε τον λόγο ενάντια στον εαυτό μας, κι αυτό επειδή όταν δικάζουμε τον εαυτό μας και τον ονομάζουμε ένοχο, δεν τον ονομάζουμε κακό. 
Δεν ονομάζουμε κακό το να απορρίπτουμε τον εαυτό μας και να του φερόμαστε πολύ χειρότερα απ' ό,τι στα κατοικίδιά μας. 

Όταν είμαστε άμεμπτοι, ποτέ δεν μιλάμε ενάντια στον εαυτό μας, δεν έχουμε πιστεύω που πηγαίνουν ενάντια σε αυτόν και ποτέ δεν βοηθάμε κάποιον άλλο να στραφεί εναντίον μας. Το να είμαστε άμεμπτοι σημαίνει να μη χρησιμοποιούμε τη γνώση μας ενάντια στον εαυτό μας και να μην επιτρέπουμε να μας κακοποιεί η φωνή μέσα στο κεφάλι μας. Πιθανόν τώρα να αποκτά περισσότερο νόημα η πρώτη συμφωνία, να είμαστε άμεμπτοι με τον λόγο μας.

Πρέπει να θυμόμαστε ότι ο λόγος είναι η δύναμή μας, επειδή τον χρησιμοποιούμε για να δημιουργήσουμε την εικονική μας πραγματικότητα. Χρησιμοποιούμε τον λόγο για να δημιουργήσουμε τον πρωταγωνιστή στο παραμύθι μας. 
Κάθε φορά που μιλάμε, η σκέψη μας γίνεται ήχος.  Η σκέψη μας γίνεται λόγος και τώρα πια μπορεί να τρυπώσει στον νου των άλλων ανθρώπων. Εάν είναι γόνιμος ο νους τους γι' αυτό το είδος σπόρου, τον τρώνε και αυτή η σκέψη πλέον ριζώνει μέσα τους.

Ο λόγος είναι μια δύναμη που δεν μπορούμε να τη δούμε, αλλά μπορούμε να δούμε την εκδήλωση της, την έκφραση δηλαδή του λόγου που είναι η ζωή μας

Αν καθαρίσουμε τον λόγο, ανακτούμε τον άμεμπτο λόγο και ποτέ δεν προδίδουμε τον εαυτό μας. Εάν συμφωνήσουμε να είμαστε άμεμπτοι με τον λόγο μας, είναι αρκετό για να επιστρέψουμε στον παράδεισο που χάσαμε. Είναι αρκετό για να μας επαναφέρει στην αλήθεια και να μεταμορφώσει όλο μας το παραμύθι. Να είμαστε άμεμπτοι με τον λόγο μας. Έτσι απλά.


2. Μην Παίρνετε Τίποτα Προσωπικά

Καμιά πράξη των άλλων δεν γίνεται εξαιτίας σας. Ότι λένε και κάνουν οι άλλοι, αποτελεί μια προβολή της δικής τους πραγματικότητας, του δικού τους ονείρου. Όταν είστε απρόσβλητοι στις γνώμες και πράξεις των άλλων, δεν θα υποφέρετε από αναίτιο πόνο.

Η δεύτερη συμφωνία, να μην παίρνουμε τίποτε προσωπικά, μας βοηθά να σπάσουμε πολλές συμφωνίες που κάναμε με διάφορα ψέματα και τα πιστέψαμε. 'Όταν παίρνουμε προσωπικά τα πράγματα, αντιδράμε και αισθανόμαστε πληγωμένοι κι αυτό δημιουργεί συναισθηματικό δηλητήριο. 

Μετά θέλουμε εκδίκηση, να πάρουμε το αίμα μας πίσω, κι έτσι χρησιμοποιούμε τον λόγο ενάντια σε άλλους ανθρώπους. Τώρα πια ξέρουμε ότι όλα εκείνα που προβάλλει κάποιος επάνω μας είναι όπως ο Πικάσο που λέει: «Αυτό... είσαι εσύ». Ξέρουμε πια ότι είναι απλώς ο παραμυθάς των άλλων που μας λέει ένα παραμύθι. 

Αν δεν παίρνουμε προσωπικά αυτά τα πράγματα, τότε αποκτάμε ανοσία στο συναισθηματικό δηλητήριο, σε όλες μας τις σχέσεις. Δεν χάνουμε πια τον έλεγχο και δεν πληγωνόμαστε συναισθηματικά. Πράγμα που μας χαρίζει μια καθαρότητα, η οποία μας τοποθετεί ένα βήμα μπροστά από τους άλλους που δεν μπορούν να δουν το δικό τους παραμύθι.
Η προσωπική σπουδαιότητα, το να παίρνουμε δηλαδή τα πράγματα προσωπικά, είναι η μέγιστη εκδήλωση εγωισμού, επειδή υποθέτουμε ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από εμάς. Μαθαί­νουμε να τα παίρνουμε όλα προσωπικά κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής μας ή της εξημέρωσής μας. Πιστεύουμε ότι είμαστε υπεύθυνοι για τα πά­ντα. Το εγώ μας κυριαρχεί.

Όμως, οι άλλοι δεν κάνουν τίποτε εξαιτίας σας. Το κάνουν για δικούς τους λόγους. Όλοι οι άνθρω­ποι ζουν στο δικό τους όνειρο, εγκλωβισμένοι στο δικό τους νου: βρίσκονται σ' έναν εντελώς διαφορε­τικό κόσμο απ' αυτόν που ζούμε εμείς. Όταν παίρ­νουμε κάτι προσωπικά, είναι σαν να υποθέτουμε ότι οι άλλοι γνωρίζουν από τι αποτελείται ο κόσμος μας και προσπαθούμε να επιβάλουμε αυτό τον κόσμο στον δικό τους.

Αποκτώντας τη συνήθεια να μην παίρνετε τίποτε προσωπικά, θα αποφύγετε πολλές αναστατώσεις στη ζωή σας. Θα εξαφανιστούν η οργή, η ζήλια και ο φθόνος, ακόμα και η θλίψη σας.

Η δεύτερη συμφωνία μάς καθοδηγεί ώστε να σπάσουμε εκατοντάδες μικρά ψέματα, μέχρι που φτάνει να χτυπήσει τον πυρήνα όλων των ψεμάτων της ζωής μας. 


Όταν συμβεί αυτό, καταρρέει όλο το οικοδόμημα της γνώσης κι έτσι έχουμε μια δεύτερη ευκαιρία να δημιουργήσουμε με τον δικό μας τρόπο ένα άλλο παραμύθι. Οι Τολτέκοι το ονομάζουν αυτό απώλεια της ανθρώπινης μορφής. Όταν χάνουμε την ανθρώπινη μορφή, τότε έχουμε την ευκαιρία να επιλέξουμε σύμφωνα με την ατομικότητά μας το τι θέλουμε να πιστεύουμε. '

Όταν ήμασταν παιδιά, χρησιμοποιήσαμε την προσοχή μας ώστε να δημιουργήσουμε το πρώτο όνειρο της ζωής μας. Ποτέ δεν είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε επιλογή σχετικά με το τι να πιστέψουμε. Κάθε τι που συμφωνήσαμε να πιστέψουμε μας το είχαν επιβάλει. Τώρα έχουμε μια ευκαιρία που δεν την είχαμε όταν ήμασταν παιδιά. 

Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την προσοχή μας για δεύτερη φορά, ώστε να θεμελιώσουμε  το παραμύθι μας στην αλήθεια και όχι στο ψέμα. Οι Τολτέκοι το ονομάζουν αυτό το όνειρο της δεύτερης προσοχής.
Αν μπορείτε να κάνετε συνήθεια αυτή τη δεύτερη σύμβαση, θα ανακαλύψετε ότι τίποτε δεν έχει τη δύ­ναμη να σας γυρίσει πίσω στην κόλαση. Όταν δεν παίρνετε τίποτε προσωπικά, κερδίζετε σ' ένα μεγά­λο ποσοστό την απόλυτη ελευθερία. 

Τα κακά μάγια δεν μπορούν να σας πιάσουν και καμιά κατηγορία δεν μπορεί να σας επηρεάσει, όσο ισχυρή κι αν εί­ναι. Ακόμα κι αν σας κακολογεί όλος ο κόσμος, εσείς θα είστε απρόσβλητοι, αν δεν το παίρνετε προ­σωπικά. Κάποιος μπορεί να θελήσει να σας ποτίσει με το συναισθηματικό του δηλητήριο, αλλά αν δεν το πάρετε προσωπικά, θα έχετε ανοσία σ' αυτό. Όταν δεν καταπίνετε το δηλητήριο, τότε δηλητηριάζεται περισσότερο εκείνος που προσπάθησε να σας το δώσει.

Το μόνο που θα πρέπει να κάνετε είναι να έχετε εμπιστοσύνη στις ορθές επιλογές σας. Ποτέ δεν θα είστε υπεύθυνοι για τις πράξεις των άλλων — ευθύνη έχετε μόνο για τις δι­κές σας πράξεις. Όταν το κατανοήσετε πραγματικά αυτό και πάψετε να παίρνετε τα πάντα προσωπικά, τότε δύσκολα θα μπορούν να σας πληγώσουν τα λό­για ή οι πράξεις των άλλων.

3. Μην Κάνετε Υποθέσεις

Βρείτε το θάρρος να ρωτάτε και να εκφράζετε τις αληθινές επιθυμίες σας. Επικοινωνήστε με τους άλλους όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται, ώστε να αποφεύγετε παρεξηγήσεις, θλίψη, δράματα. Με αυτήν και μόνον την συμφωνία, μπορείτε να μεταμορφώσετε εντελώς την ζωή σας.

Η τρίτη συμφωνία, να μην κάνουμε υποθέσεις, είναι το εισιτήριο στην προσωπική μας ελευθερία. Τι συμβαίνει όταν υποθέτουμε; 

Ο παραμυθάς κατασκευάζει ένα παραμύθι, εμείς το πιστεύουμε και αποτυγχάνουμε να κάνουμε ερωτήσεις που θα έριχναν λίγο φως στην αλήθεια. Το μεγαλύτερο μέρος του ονείρου μας βασίζεται σε υποθέσεις, κι αυτές οι υποθέσεις δημιουργούν έναν ολόκληρο κόσμο από αυταπάτες που δεν είναι καθόλου αληθινές, ωστόσο εμείς τις πιστεύουμε. 

Το να κάνουμε υποθέσεις και στη συνέχεια να τις παίρνουμε προσωπικά είναι η αρχή της κόλασης σε αυτό τον κόσμο. Δημιουργούμε τόσα πολλά προβλήματα επειδή κάνουμε υποθέσεις και πιστεύουμε ότι είναι αληθινές. Σχεδόν όλες οι συγκρούσεις μας βασίζονται σε αυτές.

Επίγνωση σημαίνει να βλέπουμε τι είναι αλήθεια, να βλέπουμε το -κάθε τι όπως είναι, όχι όπως θέλουμε να είναι, προκειμένου να δικαιολογήσουμε αυτό που ήδη πιστεύουμε. 
Η επίτευξη της επίγνωσης είναι η πρώτη επίτευξη των Τολτέκων και μπορούμε να την ονομάσουμε η επίτευξη της αλήθειας. 

Πρώτα, χρειάζεται να έχουμε επίγνωση ότι η φωνή μέσα στο κεφάλι μας μάς λέει πάντοτε ένα παραμύθι. Ονειρευόμαστε συνέχεια. Είναι αλήθεια ότι αντιλαμβανόμαστε το τι μας συμβαίνει, αλλά ο τρόπος που ο παραμυθάς δικαιολογεί, εξηγεί και κάνει υποθέσεις γύρω απ' όσα αντιλαμβανόμαστε δεν είναι αλήθεια` είναι απλώς ένα παραμύθι.

Στη συνέχεια, χρειάζεται να έχουμε την επίγνωση ότι η φωνή του παραμυθά μέσα στο κεφάλι μας δεν είναι απαραίτητα και δική μας φωνή. Κάθε έννοια μέσα στο κεφάλι μας έχει μια φωνή και θέλει να εκφραστεί. Ονειρεύεται. Είναι απλώς άλλο ένα παραμύθι που προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή μας και να δικαιολογήσει την ύπαρξή του. Το άλλο κομμάτι μας, το μέρος που ακούει, αυτό που βλέπει το όνειρο, είναι αυτό που κακοποιείται.

Τελικά, χρειάζεται να εξασκηθούμε στην επίγνωση μέχρι να την κατακτήσουμε. Όταν το καταφέρουμε και κάνουμε την επίγνωση συνήθεια, τότε θα βλέπουμε πάντα τη ζωή έτσι όπως είναι και όχι" όπως θέλουμε να τη βλέπουμε. 

Δεν θα προσπαθούμε πια να εκφράσουμε τα πράγματα με λέξεις, να εξηγήσουμε στον εαυτό μας οτιδήποτε και έτσι η επίτευξη της επίγνωσης θα είναι ένα πραγματικό εμπόδιο απέναντι σ' αυτά που υποθέτουμε. 

Τότε, θα χρησιμοποιούμε τον λόγο μόνο για να επικοινωνούμε με τους άλλους, γνωρίζοντας  ότι η επικοινωνία μας βασίζεται απλώς σε μία άποψη σύμφωνη με αυτά που πιστεύουμε. Αυτό που πιστεύουμε είναι μόνο ένα πρόγραμμα` δεν είναι τίποτε άλλο, παρά ιδέες που στην πλειοψηφία τους είναι ψευδείς. Γι' αυτό χρειάζεται να ακούμε και να κάνουμε ερωτήσεις. Με τη σαφή επικοινωνία οι άνθρωποι θα μας δώσουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και δεν θα χρειάζεται πια να κάνουμε υποθέσεις.4. Δίνετε Πάντα τον Καλύτερο Εαυτό σας 

Το καλύτερο που μπορείτε να δώσετε αλλάζει από λεπτό σε λεπτό: θα είναι διαφορετικό όταν είστε υγιείς, διαφορετικό όταν είστε άρρωστοι. Κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες να δίνετε πάντα τον καλύτερο εαυτό σας και θ’ αποφύγετε έτσι την αυτοκριτική, την αυτοτιμωρία και την απογοήτευση.


Η τέταρτη συμφωνία είναι να κάνουμε πάντα το καλύτερο που μπορούμε. Όταν κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε, τότε δεν δίνουμε ευκαιρία στη φωνή της γνώσης να μας δικάσει. Αν δεν μας δικάσει η φωνή, τότε δεν χρειάζεται να αισθανόμαστε ένοχοι ή να τιμωρούμε τον εαυτό μας. 

Όταν κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε, είμαστε παραγωγικοί και αυτό σημαίνει ότι θα μπούμε σε δράση. Κάνοντας το καλύτερο που μπορούμε, αναλαμβάνουμε δράση και κάνουμε αυτό που αγαπάμε να κάνουμε, επειδή αυτή η δραστηριότητα μάς κάνει ευτυχισμένους. Το κάνουμε επειδή θέλουμε να το κάνουμε και όχι επειδή πρέπει να το κάνουμε.

Οι καλύτερες στιγμές της ζωής μας είναι όταν είμαστε αυθεντικοί, όταν είμαστε ο εαυτός μας. Όταν είμαστε μέσα στη δημιουργία μας και κάνουμε αυτό που αγαπάμε να κάνουμε, τότε γινόμαστε ξανά αυτό που είμαστε πραγματικά. Εκείνη τη στιγμή δεν σκεφτόμαστε, αλλά εκφραζόμαστε. 

Όταν κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε μέσα στη δημιουργία μας, ο νους μας σταματά και είμαστε ξανά ζωντανοί. Εξωτερικεύονται αβίαστα τα συναισθήματά μας και δεν προσέχουμε καν το πόσο υπέροχα αισθανόμαστε. Η δράση, απλώς η δράση, μας κάνει να αισθανόμαστε υπέροχα. 'Όταν όμως βρισκόμαστε σε ακινησία, τότε πρέπει να αναλάβει δράση ο νους μας και αυτό είναι μια ανοιχτή πρόσκληση για τη φωνή της γνώσης. Όντας απορροφημένοι σε αυτό που κάνουμε, ο νους δεν μιλάει σχεδόν καθόλου.

Όταν δημιουργούμε, η φωνή της γνώσης απουσιάζει, ακόμα κι αν στην τέχνη μας χρησιμοποιούμε λέξεις. Αν γράφουμε ένα ποίημα, δεν σκεφτόμαστε τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσουμε` απλώς εκφράζουμε τα συναισθήματά μας. Οι λέξεις είναι το εργαλείο, είναι ο κώδικας που χρησιμοποιούμε για να εκφραστούμε. 

Αν είμαστε μουσικοί, δεν υπάρχει διαφορά ανάμεσα σε εμάς και τη μουσική. Την ίδια στιγμή που δημιουργούμε τη μουσική, είμαστε εμείς αυτοί που απολαμβάνουμε την κάθε νότα και ήχο. Γινόμαστε ένα με αυτό που κάνουμε. Είναι μια υπέρτατη απόλαυση. Όποιος είναι μουσικός θα ξέρει για τι ακριβώς μιλάω. Εκφράζουμε αυτό που πραγματικά είμαστε κι αυτό είναι το καλύτερο πράγμα που μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε από εμάς. Το να εκφράζουμε τον εαυτό μας απλώς, μας οδηγεί σε έκσταση επειδή δημιουργούμε. Αυτή είναι η ζωή ως τέχνη.

Το να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε σημαίνει να εμπιστευόμαστε τον εαυτό μας και τη Δημιουργία, τη δύναμη της ζωής. Βάζουμε έναν στόχο και τον σημαδεύουμε 100%, χωρίς προσκόλληση στην κατάκτηση του. Δεν γνωρίζουμε αν θα φτάσουμε τον στόχο μας και δεν μας ενδιαφέρει αν θα το κάνουμε. Προσπαθούμε να τον πετύχουμε και όταν τα καταφέρουμε είναι υπέροχο, αλλά και αν δεν φτάσουμε τον στόχο και αυτό είναι υπέροχο επίσης. Με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είμαστε ολοκληρωμένοι, επειδή η αγάπη σε κίνηση είναι ένα υπέροχο πράγμα. Το να μπαίνουμε σε δράση είναι μια έκφραση του εαυτού μας, είναι η έκφραση του πνεύματος και είναι δική μας δημιουργία.
"Τί είμαι; Είμαι το σώμα μου; Είμαι το μυαλό μου; Είμαι η προσωπική μου ιστορία; 
Είμαι το όνειρό μου; Είμαι η ψυχή;"






Δεν είμαι το σώμα, δεν είμαι ο νους, δεν είμαι τα συναισθήματα.
Αυτό που είμαι, είναι μια Δύναμη.
Μια δύναμη που καθιστά δυνατό το σώμα να ζήσει.
Μια Δύναμη που καθιστά δυνατό ολόκληρο το μυαλό μου να ονειρευτεί.



* Οι Τολτέκοι,  Νομαδικός λαός που κατέβηκε από το Βορρά, κατόρθωσαν να αφομοιωθούν τέλεια, χτίζοντας μεγαλειώδεις πόλεις όπως την Tula. Τον 5ο αι. οι Τολτέκοι διείσδυσαν στην περιοχή των Μάγιας του Γιουκατάν και βάδισαν παράλληλα με τον πολιτισμό των Μάγια για δύο αιώνες περίπου.
 Γνώριζαν τη γραφή, είχαν αναπτύξει τα μαθηματικά , την αστρονομία και χρησιμοποιούσαν ένα ακριβές ημερολόγιο.


Scholeio.com