Εθνικός Ύμνος ; ! Καλά τώρα.... Ξεπερασμένος, Γραφικός, Βαρετός....;



Όλοι οι "Σύγχρονοι Πολίτες-υπήκοοι" οι "Καθώς πρέπει".... οι political corect ....  

Οι "Σοβαροί"  τέλος πάντων, γελάνε με αυτές τις γραφικές, λαϊκιστικές, εκδηλώσεις εθνικοφροσύνης....!  

"Ντροπής πράγματα"  που λέει κι ο λαός !  

Ή  μήπως είναι, οι μεταλλαγμένοι... αυτοί που κοροϊδεύουν ;  

Μήπως είναι αυτοί που "έχασαν" την ψυχή τους...;! Είναι ένας Άλλος "κόσμος" ... Άγνωστος...   Άλλη νοοτροπία... 
Σου λένε: "Οι αναφορές και οι συνειρμοί σε εθνικά πατριωτικά σύμβολα, έννοιες, εκφράσεις.... !   Είναι τουλάχιστον ύποπτες."




Οι λέξεις Πατρίδα... Έθνος... Σε λίγο θα είναι και απαγορευμένες !  
Πράγμα πολύ απλό για τη τωρινή Βουλή μας... Με μία "πράξη" !  ΄Οπως έγινε και για τη χώρα....
Από τη μια στιγμή στην άλλη...!
Απλό και εύκολο....  
Έτσι όπως μετεξελίχθηκε η Ελληνική  Βουλή, η εξουσία,  ή Ελληνική (;)   ηγεσία ... !   Σιγά σιγά, δεν πήραμε χαμπάρι πως έγινε... κάτω από τη μύτη μας 'γίναν όλα...  
Μια μέρα ξυπνήσαμε και  "παφ...",  -που λένε και στα κινούμενα σχέδια- μαγική εικόνα, εξαφανίστηκε αυτό που είχαμε ή νομίζαμε ότι είχαμε ή μας πείσανε ότι είχαμε.... "για δικό μας"!
Μα, πώς...... ;
Αφού κάναμε το "'21"...!    Αφού κάποιοι "ήρωες" δώσανε το αίμα τους...!  Αφού κάναμε την επανάσταση.  Αφού "λευτερωθήκαμε"....!  Ή μήπως όχι... Μήπως καταλάβαμε λάθος ;

Ή μήπως είμασταν αλλού, μήπως "λείπαμε", μήπως είμασταν σε άλλη χώρα; 

Μήπως εμείς είμασταν, ωραία ωραία,  απασχολημένοι με τους αποχαρακτηρισμούς δασικών εκτάσεων, με τις δεξαμενές και τις γούρνες....; !  Με τα "κυβικά"  και  τα 4χ4 των τετράτροχων....; !  Με τα resort, και τις "πίστες", τραγουδιού και χιονιού... ; !    Με τα νόμιμα και τα ηθικά...; !
Δεν ασχοληθήκαμε με την παιδεία μας, τη γη μας,  την εξέλιξή μας.... ; ! 
Δεν σκύψαμε πάνω από την Πατρίδα ; ! 
Δεν αφιερωθήκαμε  στη μελέτη και τακτοποίηση των ουσιαστικών προβλημάτων του λαού και της χώρας....; !  Δεν αφοσιωθήκαμε  στην ενότητα και την πρόοδο του Έθνους !  
Όχι βέβαια ! 
Και καλά κάναμε...  !!!!!    Γιατί μ........ς  είμαστε εμείς ; 
Δεν αξίζουμε την πολυτέλεια και τη χλιδή των ευρωπαϊκών υλικών αγαθών...;
Δεν ξέρουμε ή δεν μπορούμε να ζήσουμε "αγοράζοντας τα με δανεικά ;!    Εεεε  ;

"Νυν υπέρ πάντων η χλιδή και το προσωπικό συμφέρον...."

Ξέρουμε και μάλιστα πολύ καλύτερα από του άλλους... Γιατί εμείς είμαστε "μάγκες"... είμαστε οι καλύτεροι...!  Πάντα είμασταν οι "μάγκες" της Ιστορίας !  
Όποιο κι αν ήταν το επίπεδο της μόρφωσής μας εμείς τα ξέραμε όλα...!

Πάντα διαιρεμένοι... !  Πάντα δύο στρατόπεδα... !  Πάντα στη εξυπηρέτηση "ξένων" -ύποπτων- σκοπών...!   

"Αλλά πάντα μάγκες"   Να δείξουμε ότι είμαστε οι καλυτερότεροι, έστω και στα ψέματα....!  
Έστω κι αν γελάνε πίσω από την πλάτη μας....   έστω κι αν το πιστεύουμε μόνο εμείς....

Αυτή είναι η δυστυχία μας... Αυτή είναι η κατάρα μας...   
Αυτή όμως είναι -θα μπορούσε να είναι- και η σωτηρία μας, η γιατρειά μας.... 

Η συνειδητοποίηση της "αλήθειάς μας" της δικής μας πικρής αλήθειας.... ! 

Χρειαζόμαστε "σωστή" παιδεία.... και μέσα από κει θα βρούμε πάλι τον χαμένο μας εαυτό.... 
Μπορεί να μην είναι ακόμα η ώρα.... 
Μπορεί ν' αργήσει νάρθει...   Μπορεί να προκύψει το επόμενο λεπτό...!
Δεν έχει καμία σημασία ...  
Όταν έρθει η στιγμή θα ζητήσουμε λογαριασμό...  Τι παραλάβατε και τι παραδώσατε...!  
Όποτε "έρθει η στιγμή".... Θα το ξέρουμε και θα είμαστε όλοι παρόντες
κι αυτός,  ο Σολωμός, μαζί μας κι αυτός...!  Με τον  "Ύμνο εις την Ελευθερίαν" του....  
το κείμενο έγραψε ο pouse reRiga

                                                                 **********

Ο Ύμνος εις την Ελευθερίαν είναι ποίημα που έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός το 1823, τμήμα του οποίου αποτελεί τον Εθνικό Ύμνο της Ελλάδας (από το 1865) και της Κύπρου.
Το ποίημα γράφτηκε από τον Διονύσιο Σολωμό τον Μάιο του 1823 στη Ζάκυνθο και έναν χρόνο αργότερα τυπώθηκε στο Μεσολόγγι.  
Το ποίημα συνδυάζει στοιχεία από τον ρομαντισμό αλλά και τον κλασικισμό. Οι στροφές που χρησιμοποιούνται είναι τετράστιχες, ενώ στους στίχους παρατηρείται εναλλαγή τροχαϊκών οκτασύλλαβων και επτασύλλαβων. 

Το 1828 μελοποιήθηκε από τον Κερκυραίο Νικόλαο Μάντζαρο πάνω σε λαϊκά μοτίβα, για τετράφωνη ανδρική χορωδία. Από τότε ακουγόταν τακτικά σε εθνικές γιορτές, αλλά και στα σπίτια των Κερκυραίων αστών και αναγνωρίστηκε στη συνείδηση των Ιονίων ως άτυπος ύμνος της Επτανήσου. Ακολούθησαν και άλλες μελοποιήσεις από τον Μάντζαρο (2η το 1837 και 3η το 1839-'40), ο οποίος υπέβαλε το έργο του στον Βασιλιά Όθωνα (4η «αντιστικτική» μελοποίηση, Δεκέμβριος 1844).

Παρά την τιμητική επιβράβευση του μουσικοσυνθέτη Μάντζαρου με τον Αργυρό Σταυρό του Τάγματος του Σωτήρα (Ιούνιος 1845) και του Διονυσίου Σολωμού με τον Χρυσό Σταυρό του ίδιου Τάγματος (1849), το έργο (και ειδικά η πρώτη μελοποίησή του) διαδόθηκε μεν ως «θούριος», αλλά δεν υιοθετήθηκε ως ύμνος από τον Όθωνα. 
Ο Μάντζαρος το 1861 επανεξέτασε για 5η φορά το έργο, αυτή τη φορά σε ρυθμό εμβατηρίου κατά παραγγελία του Υπουργού Στρατιωτικών.

Όταν ο Βασιλιάς Γεώργιος Α΄ επισκέφθηκε την Κέρκυρα το 1865 μετά την ενσωμάτωση των Επτανήσων με την Ελλάδα, άκουσε την εκδοχή για ορχήστρα πνευστών της αρχής της πρώτης μελοποίησης που έπαιζε η μπάντα της Φιλαρμονικής Εταιρείας Κερκύρας και του έκανε εντύπωση. Ακολούθησε Βασιλικό Διάταγμα του Υπουργείου Ναυτικών (Υπουργός Δ. Στ. Μπουντούρης) που το χαρακτήρισε «επίσημον εθνικόν άσμα» και διατάχθηκε η εκτέλεσή του «κατά πάσας τας ναυτικάς παρατάξεις του Βασιλικού Ναυτικού». Επίσης ενημερώθηκαν οι ξένοι πρέσβεις, ώστε να ανακρούεται και από τα ξένα πλοία στις περιπτώσεις απόδοσης τιμών προς τον Βασιλιά της Ελλάδος ή την Ελληνική Σημαία. Από τότε θεωρείται ως εθνικός ύμνος της Ελλάδος.

Το σύνολο της πρώτης μελοποίησης του «Ύμνου εις την Ελευθερίαν» τυπώθηκε για πρώτη φορά σε 27 μέρη στο Λονδίνο το 1873, έναν χρόνο μετά τον θάνατο του συνθέτη του. Ο αντισυνταγματάρχης ε.α. Μαργαρίτης Καστέλλης, πρώην διευθυντής του Μουσικού Σώματος, διασκεύασε τον «Εθνικό Ύμνο» για μπάντα κι αυτή η μεταγραφή (από την οποία απουσιάζει η σύντομη εισαγωγή) ανακρούεται από τις στρατιωτικές μπάντες ως σήμερα. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι στα επτανησιακά μουσικά αρχεία σώζονται διασκευές του έργου για μπάντα χρονολογούμενες τουλάχιστον από τη δεκαετία του 1840.
Το ποίημα «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» αποτελείται από 158 τετράστιχες στροφές· από αυτές οι 24 πρώτες καθιερώθηκαν ως εθνικός ύμνος το 1865. Οι δύο πρώτες ανακρούονται και συνοδεύουν πάντα την έπαρση και την υποστολή της σημαίας και ψάλλονται σε επίσημες στιγμές και τελετές. Κατά τη διάρκεια της ανάκρουσής του αποδίδονται ορθίως τιμές στρατιωτικού χαιρετισμού «εν ακινησία».
Από τις 18 Νοεμβρίου 1966 καθιερώθηκε με την απόφαση 6133 και σαν Εθνικός Ύμνος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

από τον "Εθνικό ύμνο της Ελλάδος" — Νικολαος Μπαλτατζιδης

Scholeio.com

Λίμνη Τιτικάκα - Περού, η μικρή "Βενετία των Άνδεων"



Μία ξενάγηση του Πώλ Μοράν  
Titicaca lake - Peru

Μια σκοτεινή, απαίσια νύχτα, με βροχή, άφησα το περουβιανό λιμάνι Πούνο με τον πολύπλοκο καθεδρικό ναό χωμένο στα βούρλα της λασπωμένης λιμνοθάλασσας, όπου καταλήγει η λίμνη Τιτικάκα.  Με προορισμό τη Λαπάζ, επιβιβάστηκα στο Inca, το ατμόπλοιο που ήρθε από την Αγγλία και προχώρησε σιγά-σιγά ψηλά στα τέσσερις χιλιάδες μέτρα. Σε αυτό το υδάτινο στρώμα, το ψηλότερο του κόσμου, μέσα από μια καταιγίδα που ξετυλιγόταν σε ακτίνα εκατόν πενήντα χιλιομέτρων, προχωρούσαμε στα τυφλά, χωρίς φάρο, χωρίς φως, σε μια μαύρη θάλασσα που τρόμαξε τόσο τους Ισπανούς ώστε προτίμησαν να την παρακάμψουν.