Κρυπτογραφία


Για χιλιάδες χρόνια, βασιλείς, ηγεμόνες και στρατηγοί στηρίζονταν στην αποτελεσματική μετάδοση μηνυμάτων, προκειμένου να κυβερνούν χώρες και στρατούς και ταυτόχρονα να προφυλάσσουν μυστικά υψίστης σημασίας για την προστασία των συνόρων τους.

Σκοπός της κρυπτογραφίας είναι να αποκρύψει όχι την καθαυτή ύπαρξη ενός μηνύματος, αλλά τη σημασία του.

Το τελευταίο επιτυγχάνεται μέσα από τη διαδικασία της κρυπτογράφησης, δηλαδή της τεχνικής συγκάλυψης ενός μηνύματος, ώστε να διαβαστεί μόνο από τον παραλήπτη του.


Κώδικες


Η ανάγκη για μυστικότητα -επομένως και ασφάλεια- οδήγησε τα έθνη στην οργάνωση υπηρεσιών κωδικοποίησης και τα αντίπαλα μέρη στην ανάπτυξη της αποκωδικοποίησης: οι κωδικοπλάστες επινοούν τους κώδικες, ενώ οι κωδικοθραύστες είναι οι «γλωσσικοί αλχημιστές» που επιχειρούν την αποκάλυψη των κωδίκων.

Η ανάπτυξη της αποκρυπτογράφησης γίνεται εμφανής και στην πολύχρονη προσπάθεια αποκάλυψης της Γραμμικής Β και των αιγυπτιακών ιερογλυφικών.

Αν και η κρυπτογραφία αφορά τις επικοινωνίες που σχεδιάζονται σκόπιμα και όχι τα κείμενα των αρχαίων πολιτισμών, που δεν είχαν σκοπό να παραμείνουν ανεξιχνίαστα, οι γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την αποκάλυψη του νοήματος των αρχαιολογικών κειμένων, σχετίζονται στενά με την «τέχνη» του σπασίματος των κωδίκων.

Για να καταστεί ένα μήνυμα μη κατανοητό, μετασχηματίζεται σύμφωνα με ένα ειδικό πρωτόκολλο, το οποίο έχει συμφωνηθεί μεταξύ του αποστολέα και του παραλήπτη.

Ακόμα κι αν ο «εχθρός» κλέψει το κρυπτογραφημένο μήνυμα, δεν μπορεί να το διαβάσει εφόσον δεν γνωρίζει το πρωτόκολλο μετασχηματισμού.
Σχετικά με τα πρωτόκολλα μετασχηματισμού, η κρυπτογραφία χωρίζεται σε δύο κλάδους, τη μετάθεση και την υποκατάσταση:

α) στη μετάθεση τα γράμματα του μηνύματος αλλάζουν θέσεις και έτσι δημιουργείται ένας αναγραμματισμός.
Όταν πρόκειται για μια μικρή λέξη, η μέθοδος αυτή δεν είναι τόσο ασφαλής επειδή η εύρεση των πιθανών συνδυασμών είναι σχετικά εύκολη.
Όμως, όσο αυξάνει ο αριθμός των γραμμάτων, ο αριθμός των πιθανών συνδυασμών γίνεται αστρονομικός καθιστώντας αδύνατη την εύρεση του πραγματικού μηνύματος, εκτός κι αν είναι γνωστή η μέθοδος αναδιάταξης.

β) στην υποκατάσταση κάθε γράμμα στο αλφάβητο αντικαθίσταται από ένα άλλο.
Μία από τις συνιστώμενες τεχνικές είναι να ζευγαρώνονται τυχαία τα γράμματα του αλφαβήτου και στη συνέχεια να αντικαθίσταται κάθε γράμμα του αρχικού μηνύματος με το ταίρι του.
Π.χ. στο ελληνικό αλφάβητο: Α με Ω, Δ με Χ, Η με Β, κ.ο.κ. Έτσι αντί για «συνάντηση τα μεσάνυχτα», ο αποστολέας μπορεί να γράψει ΕΠΡΩΡΖΕΒ ΖΩ ΨΣΕΩΡΠΔΖΩ.
Συνοπτικά, στη μετάθεση κάθε γράμμα διατηρεί την ταυτότητά του αλλά αλλάζει θέση, ενώ στην υποκατάσταση κάθε γράμμα αλλάζει ταυτότητα, αλλά διατηρεί τη θέση του.

Κάποιες από τις αρχαιότερες καταγραφές μυστικής γραφής ανάγονται στον Ηρόδοτο. Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο, ήταν η τέχνη της μυστικής γραφής που έσωσε την Ελλάδα από τον Ξέρξη.

ΚώδικεςΚατά το χτίσιμο της Περσέπολης, ο Ξέρξης λάμβανε δώρα από όλη την αυτοκρατορία του και τα γειτονικά κράτη εκτός από την Αθήνα και τη Σπάρτη.
Αποφασισμένος να πάρει εκδίκηση γι’ αυτό, ξεκινά τη συγκέντρωση στρατιωτικών δυνάμεων και έτσι, πέντε χρόνια μετά, καθίσταται έτοιμος για αιφνιδιαστική επίθεση κατά των ελληνικών πόλεων.
Εν τω μεταξύ, η συγκρότηση αυτής της πολεμικής δύναμης γίνεται αντιληπτή από το Δημάρατο, Έλληνα εξόριστο και κάτοικο στα Σούσα της Περσίας.
Αν και εξόριστος, ο Δημάρατος αποφασίζει να στείλει μήνυμα ώστε να προειδοποιήσει τους Σπαρτιάτες για το σχέδιο επίθεσης.

Το ζήτημα ήταν πώς να σταλεί το μήνυμα, ώστε να μην υποκλαπεί από τους Πέρσες. Αναφέρει σχετικά ο Ηρόδοτος:  …υπήρχε ένας μόνο τρόπος: να ξύσει το κερί από δύο πτυσσόμενες πινακίδες, να γράψει στο ξύλο που υπήρχε από κάτω και μετά να επικαλύψει το μήνυμα με κερί.

Έτσι οι πινακίδες, φαινομενικά κενές, δεν θα προκαλούσαν την περιέργεια των φρουρών καθ’ οδόν. Όταν το μήνυμα έφτασε στη Σπάρτη κανείς δεν κατάλαβε εκτός της Γοργούς, κόρης του Κλεομένη και συζύγου του Λεωνίδα, η οποία και είπε στους άλλους ότι αν έξυναν το κερί θα έβρισκαν κάτι γραμμένο στο ξύλο από κάτω.
Οπότε, το μήνυμα αποκαλύφθηκε και στη συνέχεια μεταδόθηκε στους υπόλοιπους Έλληνες.

Αυτή η μορφή μυστικής επικοινωνίας ανήκει στη μέθοδο της στεγανογραφίας.

Στην αρχαία Ελλάδα, πλέον της στεγανογραφίας, αναπτύχθηκε ιδιαίτερα η μέθοδος της κρυπτογραφίας και συγκεκριμένα της μετάθεσης (που εξηγήθηκε παραπάνω).

Μια μορφή μετάθεσης εφαρμόστηκε στην πρώτη στην Ιστορία κρυπτογραφική συσκευή, τη σπαρτιατική σκυτάλη, που ανάγεται στον 5ο αιώνα π.Χ. 

Η σκυτάλη είναι ένα ξύλινο ραβδί γύρω από το οποίο τυλίγεται μια λωρίδα από δέρμα ή περγαμηνή. Ο αποστολέας γράφει το μήνυμα κατά μήκος της σκυτάλης και μετά ξετυλίγει τη λωρίδα. Τώρα η λωρίδα φαίνεται να περιέχει μια σειρά γράμματα χωρίς νόημα. 

Το μήνυμα έχει αναδιαταχτεί. Ο αγγελιαφόρος παίρνει τη δερμάτινη λωρίδα και ενίοτε, σαν επιπρόσθετο στεγανογραφικό μέτρο, τη φοράει σαν ζώνη, με τα γράμματα κρυμμένα στη μέσα μεριά. Για να ανασύρει το μήνυμα ο παραλήπτης, απλώς τυλίγει τη δερμάτινη λωρίδα γύρω από μια σκυτάλη ίδιας διαμέτρου με αυτήν που χρησιμοποίησε ο αποστολέας. 

Το 404 π.Χ., ένας αγγελιαφόρος καταματωμένος -ο ένας από τους πέντε επιζήσαντες ενός εξοντωτικού ταξιδιού στην Περσία- παρουσιάζεται στο Σπαρτιάτη Λύσανδρο. 

Ο αγγελιαφόρος παραδίδει τη ζώνη του στο Λύσανδρο, που την τυλίγει γύρω από τη σκυτάλη του και έτσι μαθαίνει πως ο σατράπης Φαρνάβαζος σχεδιάζει να του επιτεθεί. Χάρη στη σκυτάλη, ο Λύσανδρος πρόλαβε να προετοιμαστεί για την επίθεση την οποία και εντέλει απέκρουσε.

Ο Βαλέριος Πρόβος έγραψε μια ολόκληρη πραγματεία για τα κρυπτογράμματα του Καίσαρα (δυστυχώς, η πραγματεία αυτή δεν διασώθηκε).  Κρυπτόγραμμα λέγεται οποιαδήποτε μορφή κρυπτογραφικής υποκατάστασης, στην οποία κάθε γράμμα αντικαθίσταται με ένα άλλο γράμμα ή σύμβολο.


Κώδικες


Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση μεθόδου υποκατάστασης, για στρατιωτικούς σκοπούς, εμφανίζεται στους γαλατικούς πολέμους του Ιουλίου Καίσαρα.

Ο Καίσαρ περιγράφει πώς έστειλε ένα μήνυμα στον Κικέρωνα, που ήταν πολιορκημένος και στα πρόθυρα παράδοσης.

Με βάση τη μέθοδο της υποκατάστασης, αντικατέστησε τα λατινικά γράμματα με ελληνικά, καθιστώντας το μήνυμα ακατανόητο στον εχθρό.

Πολύ χαρακτηριστικά περιγράφεται:


Ο αγγελιαφόρος είχε λάβει εντολή, αν δεν μπορούσε να πλησιάσει, να ρίξει μέσα στο στρατόπεδο μια λόγχη με το γράμμα δεμένο στον ιμάντα…  έτυχε όμως η λόγχη να καρφωθεί και να σφηνώσει στον πύργο και επί δύο ημέρες οι στρατιώτες μας δεν την έβλεπαν. 
Την τρίτη ημέρα την είδε ένας στρατιώτης, την κατέβασε και την παρέδωσε στον Κικέρωνα. Εκείνος διάβασε το μήνυμα και μετά το ανέγνωσε δυνατά σε μια παρέλαση των στρατευμάτων, προς μεγάλη χαρά όλων.

Στους Βίους των δώδεκα καισάρων του Σουητώνιου, (2ος αιώνας μ.Χ.), περιγράφεται λεπτομερώς ένας από τους τύπους κρυπτογραφικής υποκατάστασης που χρησιμοποιούσε 
ο Ιούλιος Καίσαρας. 

Σύμφωνα με τον τύπο αυτό, αντικαθιστούσε κάθε γράμμα του μηνύματος με το κατά τρεις θέσεις επόμενό του στο αλφάβητο.
Αυτός ο τύπος υποκατάστασης αποκαλείται μεταθετικό κρυπτόγραμμα του Καίσαρα ή απλώς κρυπτόγραμμα του Καίσαρα.
Αν και ο Σουητώνιος αναφέρει μόνο έναν τύπο μετάθεσης κατά τρεις θέσεις, αν χρησιμοποιηθεί  οποιαδήποτε μετάθεση μεταξύ 1 και 23 θέσεων, μπορούν να δημιουργηθούν  23 ξεχωριστά κρυπτογράμματα.

Οι κρυπτογράφοι χρησιμοποιούν τον όρο κανονικό αλφάβητο για αυτό στο οποίο γράφεται το αρχικό μήνυμα και κρυπτογραφικό αλφάβητο για αυτό το οποίο αποτελείται από τα γράμματα τα οποία αντικαθιστούν τα κανονικά.

Η κρυπτογραφία δεν είναι διανοητικό άθλημα, αλλά μια αναγκαιότητα που διασφαλίζει -και επιδιώκεται να συνεχίζει να διασφαλίζει- την ιδιωτική ζωή του ατόμου, των κυβερνήσεων και των δραστηριοτήτων κάθε είδους. Η κρυπτογραφία έχει πλέον, χάρη στις αλματώδεις μαθηματικές και τεχνολογικές εξελίξεις, μια καθημερινή, παγκόσμια «παρουσία».

Καθώς η πληροφορία αποτελεί πλέον πολυτιμότατο αγαθό, υπηρεσία και τομέα τεχνολογίας, με αδιαμφισβήτητα υψηλότατη συμβολή στην εξέλιξη του κόσμου μας, είναι προφανές ότι η «μάχη» ανάμεσα σε κωδικοπλάστες και κωδικοθραύστες θα συνεχίζεται αέναα…

Πηγές:
Simon Singh, «Κώδικες και Μυστικά», Εκδόσεις ΤΡΑΥΛΟΣ
www.easypedia.gr
www.hellenica.de
www.sfrang.com/historia/graphics
www.wikemedia.org


Scholeio.com

Δ. Κολλάτος, Ο Έλληνας είναι δύο θεοί αγκαλιασμένοι μαζί


Δημήτρης Κολλάτος,  

συνέντευξη στον Κώστα Παναγιώτου 
    Στο προσκήνιο της επικαιρότητας βρέθηκε πρόσφατα – για μία ακόμη φορά – ο γνωστός σκηνοθέτης και θεατρικός συγγραφέας Δημήτρης Κολλάτος. 
   Συγκεκριμένα, αναστάτωσε την Αθήνα και ολόκληρη την Ελλάδα και παράλληλα απασχόλησε έντονα τα διεθνή ΜΜΕ, πρωταγωνιστώντας σε μια σειρά αντιμνημονιακές και αντιγερμανικές εκδηλώσεις, τις οποίες ο ίδιος και οι πολλοί θαυμαστές και οπαδοί των αγώνων του χαρακτηρίζουν «αντιστασιακή δράση». 
   Για τις πιο προκλητικές από τις εκδηλώσεις αυτές έγινε αυτεπάγγελτη εισαγγελική επέμβαση και τελικά ο Κολλάτος οδηγήθηκε στο Αυτόφωρο Πλημμελειοδικείο όπου δικάστηκε και αθωώθηκε πανηγυρικά, ενώ το Δημόσιο καταδικάστηκε να… πληρώσει τα έξοδα της δίκης. Η συνέντευξη δόθηκε στον "Ελεύθερη Ώρα της Κυριακής"

-  Αρχικά, κ. Κολλάτο, κάνοντας μια αναδρομή στη μέχρι τώρα δράση σας εναντίον όσων οδήγησαν τη χώρα μας στη μεγάλη κρίση που αντιμετωπίζει και εναντίον των ξένων αφεντικών τους (Ε.Ε. και ΔΝΤ), τι θα μας πείτε;

Πιστεύω ότι κάθε πολίτης πρέπει να είναι ενεργός. Να αντιστέκεται. Γι’ αυτό και ρίχτηκα στον αγώνα. Και αρχικά ανέβασα στο θέατρο την «Ελλάδα του Γεωργάκη», ένα σκληρό κατηγορώ για τον πρωταγωνιστή του μνημονίου. Είναι προδότης, χαζός, λίγος ή και τα τρία μαζί; Πιστεύω ναι. Και έπρεπε ήδη να βρίσκεται στη φυλακή.

Ακολούθως άρχισα την κίνηση «Πόρτα – Πόρτα», που ήταν η πρώτη αντιμνημονιακή κίνηση στην Ελλάδα και ξεκίνησε πριν από τις μεγάλες συγκεντρώσεις στην πλατεία Συντάγματος. Μαζί με μέλη της εν λόγω κίνησης, τα οποία δεν είναι καπελωμένα από κανένα κόμμα, διαδηλώσαμε εναντίον πολλών πολιτικών, υπεύθυνων για την κατάντια της χώρας μας (Κ. Σημίτη, Θ. Πάγκαλο, Κ. Καραμανλή, Γ. Παπανδρέου, Χ. Παπουτσή). 

Και τους αποδοκιμάσαμε έντονα έξω από τα γραφεία και τα σπίτια τους. Τότε ήταν που ο Χ. Παπουτσής δήλωσε στη Βουλή ότι κινδυνεύει η οικογένειά του από μένα. Αυτό είπε και γέλασε κάθε πικραμένος…

Μετά, ακολούθησε η σιωπή που όλοι γνωρίζουμε. Το Σύνταγμα άδειασε. Οι Έλληνες… κοιμήθηκαν. Ίσως γιατί μας… «ραντίζουν», όπως κάποιοι ισχυρίζονται. Σαχλαμάρες. Εμένα γιατί δεν με «ραντίζουν» και συνεχίζω τους αγώνες μου; Και στις 27 του παρελθόντος Μαρτίου ύψωσα στην ταράτσα του σπιτιού μου (Λουκιανού 8 Α, Κολωνάκι), απέναντι από την πρεσβεία της Γερμανίας, μία μεγάλη σημαία που σε φόντο γαλανόλευκο απεικόνιζε τον χάρτη της Ελλάδος, την Ακρόπολη και μία γερμανική μπότα με τον χιτλερικό αγκυλωτό σταυρό να πατάει πάνω τους, ενώ τριγύρω από το εθνικό μας σύμβολο υπήρχαν κηλίδες αίματος. 

Ήταν ένα σύμβολο που θύμιζε στους Έλληνες αλλά και στους Γερμανούς τις βαρβαρότητες των χιτλερικών κατακτητών της χώρας μας στο παρελθόν, που – δυστυχώς – συνεχίζονται τώρα. 

Για την ύψωση της σημαίας αυτής με συνέλαβαν παρουσία εισαγγελέα. Συγκεκριμένα, αστυνομικοί μπήκαν στο σπίτι μου και αφού κατέβασαν το λάβαρό μου με οδήγησαν σε αστυνομικό τμήμα. Εκεί παρέμεινα κάποιες ώρες στο κρατητήριο και την άλλη μέρα απολογήθηκα με υπόμνημα, όπως ο Γιωργάκης…

Στις 21 Απριλίου κρέμασα στην πρόσοψη του σπιτιού μου δύο μεγάλα πανό. 

Το ένα από αυτά απεικόνιζε τον Χίτλερ και μια αιματοβαμμένη σβάστικα, ενώ έχοντας φόντο την ελληνική σημαία έγραφε: «27 Απριλίου 1941, οι Γερμανοί μπήκαν στην Αθήνα, αντισταθήκαμε». Το άλλο πανό, που απεικόνιζε την καγκελάριο της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ με αίματα να τρέχουν από τα χέρια της, έγραφε: «Απρίλιος 2013, οι Γερμανοί είναι στην Αθήνα, κοιμόμαστε».

Μετά την ανάρτηση των ως άνω πανό, η γερμανική πρεσβεία έσπευσε να καλέσει την αστυνομία που κατέφθασε αμέσως στο σπίτι μου. Και αφού παρουσία εισαγγελέα κατέβασε τα δύο πανό, μετά με συνέλαβε. Έτσι ξαναβρέθηκα κρατούμενος για 27 ώρες σ’ ένα κελί, που η ύπαρξή του αποτελεί μεγάλη ντροπή. 

Στο αυτόφωρο που ακολούθησε αθωώθηκα πανηγυρικά και καταδικάστηκε το Δημόσιο να πληρώσει τα έξοδα της δίκης. Η Δικαιοσύνη στάθηκε στο ύψος της, κατανοώντας τον αγώνα μου. Οι πολιτικοί μας πρόδωσαν. Η Δικαιοσύνη όχι. Η αθώωσή μου γιορτάστηκε στις 6 Ιουνίου μπροστά στο σπίτι μου, όπου συγκεντρώθηκαν εκατοντάδες Αθηναίοι. Ήρθε κόσμος από παντού, από κάθε κοινωνική τάξη και ηλικία. Και ανάμεσά τους ήταν πολλοί καλλιτέχνες.

- Στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ιδιαίτερα στη Γερμανία, σας θεωρούν τον υπ’ αριθμ. ένα Έλληνα εχθρό της καγκελαρίου Μέρκελ και των εδώ πολιτικών και άλλων συνεργατών της, τους οποίους χαρακτηρίζετε δωσίλογους…

Περιφρονώ βαθύτατα την καγκελάριο της Γερμανίας και θεωρώ ότι συνεχίζει την πολιτική του Χίτλερ. Όλος ο ευρωπαϊκός Νότος βρίσκεται σε πόλεμο με τη Γερμανία και αυτόν τον πόλεμο τελικά οι Γερμανοί θα τον χάσουν. Και θα υποχρεωθούν να μας επιστρέψουν όσα μας χρωστάνε. Πολλά δισεκατομμύρια, αλλά και τα αρχαία που μας έκλεψαν στην Κατοχή…

- Δεν φοβάστε τους Γερμανούς κ. Κολλάτο; Τους προκαλείτε με τη σημαία και τα πανό που ανεβάσατε απέναντι από την πρεσβεία τους;

Δε φοβήθηκα όταν ήμουν νέος και είχα μέλλον. Θα φοβηθώ τώρα που έχω μόνο παρόν; 
Οι Γερμανοί είναι βάρβαρος λαός. Μάτωσαν δύο φορές την Ευρώπη. Στη χώρα μας σφάξαν, κλέψανε, κάψανε, δεν ξεχνάω. Ένας λαός που δεν έχει μνήμη, δεν έχει μέλλον. 

Ο Σαμαράς, φέρεται όπως ο Θεοτόκης, ο οποίος, πίστευε ότι το καλό της Ελλάδας ταυτιζόταν με το καλό της μοναρχίας. Έχει ταυτίσει, ο σημερινός πρωθυπουργός μας, τη σωτηρία της Ελλάδος με τη Γερμανία. Δεν είναι φίλη χώρα η Γερμανία, όπως είπε. Πάντα φιλότουρκοι ήταν οι Γερμανοί. Είναι δυο λαοί, που κάνανε γενοκτονίες.

- Δεν είμαστε πολύ μικροί για να τα βάλουμε με τους Γερμανούς;

Ο ευρωπαϊκός Νότος είναι πλούσιος. Η Γερμανία φτωχή. Μου έλεγε ο Μισέλ Ροκάρ, πρωθυπουργός της Γαλλίας : «Τι θα φάνε οι Γερμανοί αν κλείσουν τα σύνορα; Ατσάλι;». Η Γερμανία ληστεύει σήμερα όλο το Νότο. Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος, στην πρώτη φάση του τουλάχιστον, είναι οικονομικός. Λέω όχι στους μπαταξήδες Γερμανούς, στους τοκογλύφους τραπεζίτες. Φτάνει πια! Στην Ελλάδα πρέπει να θυμηθούμε την ιστορία μας και να επιβάλλουμε σεισάχθεια. Να χαριστούνε τα μισά χρέη του λαού στις τράπεζες. Χάσαμε την ελευθερία μας, την αξιοπρέπειά μας..

- Και η θέση ενός πνευματικού ανθρώπου είναι να διαμαρτύρεται στο δρόμο;

Όταν ήμουν πολύ νέος, είδα το Σαρτρ, στο Καρτιέ Λατέν, να πουλάει την απαγορευμένη τότε «Liberation» και να τον συλλαμβάνουν. Μου είχε κάνει εντύπωση. Γέρος άνθρωπος, σκέφτηκα. Να τσακώνεται με τους αστυφύλακες στο δρόμο; Με τα χρόνια κατάλαβα τη γενναιότητα της πράξης του. 

Για την αποτυχία της χώρας μας, η ευθύνη ανήκει στη δικιά μου γενιά. Εμείς λοιπόν, όσοι ακόμα μπορούμε να σταθούμε όρθιοι, πρέπει να είμαστε στην πρώτη γραμμή, μπροστά από τα νέα παιδιά, τα παιδιά μας. Θα ντρεπόμουν να μένω σπίτι μου και να βλέπω τηλεόραση. Πρέπει να δώσουμε το «παρών» παντού. Σε διαδηλώσεις, απεργίες, διαμαρτυρίες. Αν γίνει εξέγερση, εμείς θα είμαστε επικεφαλής.

- Εξέγερση; Δεν είναι μεγάλη λέξη;

Τα μνημόνια σκοτώσαν τη χώρα μας. Ό,τι μας μένει από αίμα, είναι αμαρτία να αφήσουμε να το πιουν οι τοκογλύφοι. Καλύτερα να το χύσουμε για την πατρίδα μας εμείς. Δεν είναι μεγάλα λόγια, είναι η πραγματικότητα. Εφόσον οι κυβερνώντες συνεχίσουν να εξευτελίζουν τη χώρα και οι πολιτικοί έχουν κατεβασμένα τα παντελόνια, σε μας δε μένει παρά μόνο η εξέγερση. Το Σύνταγμα ήταν ένα πρώτο δείγμα. Ο Γιωργάκης τη γλύτωσε, θα την πληρώσει ίσως ο Σαμαράς και οι κομπάρσοι του, Βενιζέλος και Κουβέλης.

- Βέβαια, εσείς και άλλοι Έλληνες θα συνεχίσετε να βρίσκεστε στις αγωνιστικές επάλξεις και να δίνετε ανυποχώρητα τις μάχες σας, αλλά οι περισσότεροι παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν θα αδρανούν, απολαμβάνοντας «καναπεδάτοι» τα τουρκικά σίριαλ και αδιαφορώντας για όσους μιλάνε για εξέγερση…

Θα αναγκαστούν να ξυπνήσουν και οι δρόμοι μαζί με τις πλατείες θα γεμίσουν ξανά. 
Η τρόικα πρέπει να φύγει και τα μνημόνια πρέπει να πάψουν να ισχύουν. Έχουμε δικαίωμα στη ζωή και γι’ αυτό η εξέγερση είναι ο μόνος δρόμος. Άλλωστε η δημοκρατία είναι μια συνεχής επανάσταση.

- Σύμφωνα με τον Γάλλο μαρξιστή Ετιέν Μπαλιμπάρ, ο οποίος συνυπογράφει την επιστολή των 47 προσωπικοτήτων κατά της πράξης αυταρχισμού της ελληνικής κυβέρνησης με στόχο την ΕΡΤ και τους εργαζόμενους σ’ αυτήν: «Το βάναυσο “λουκέτο” στη δημόσια τηλεόραση (ΕΡΤ), το οποίο επεβλήθη με πραξικοπηματικό σχεδόν τρόπο, αποτελεί αφενός ένα σοβαρό πλήγμα στην ελευθερία της έκφρασης, που δεν συνάδει με τις θεμελιακές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφετέρου ένα νέο παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η Ε.Ε. ρέπει προς τον απολυταρχισμό, περιφρονώντας τα συμφέροντα των λαών της…». Ποια είναι η δική σας τοποθέτηση;

Η δικαιολογία «πονάει δόντι κόβει κεφάλι» είναι απαράδεκτη. Πολλά πρέπει να γίνουν στο Δημόσιο, αλλά όσα έγιναν στην ΕΡΤ, όπου κατέβασαν ετσιθελικά τους διακόπτες, είναι πρωτοφανές και ούτε η Χούντα δεν το τόλμησε. Αυτοί που έκλεβαν στην ΕΡΤ ήταν τα κομματικά παιδιά. Κι αυτά έπρεπε πρωταρχικά να εκδιωχτούν.

– Γυρίζετε τώρα μια καινούρια ταινία.Τι θα θέλατε να μας πείτε γι’ αυτήν;

Ναι, γυρίζω την «Εκτέλεση του Διόνυσου». 
Ο Έλληνας είναι δυο θεοί αγκαλιασμένοι μαζί, ο Απόλλωνας και ο Διόνυσος. 
Ο Απόλλωνας φωτεινός, ισορροπημένος, ήρεμος. Ο Διόνυσος, υπερβατικός, οργιώδης. Αυτοί οι δυό θεοί κάνουν έναν μοναδικό άνθρωπο, τον Έλληνα. Οι βόρειοι, θέλουν να χωρίσουν τους δυό θεούς. Θα ήταν ο θάνατος για τον Έλληνα. 

Η ταινία μιλάει, για τους βάρβαρους Γερμανούς, που αποτελούν, όπως έγραφε ο Νίτσε, τον κίνδυνο για τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό. Μιλάει, επίσης, για τους Έλληνες προδότες πολιτικούς, τοκογλύφους τραπεζίτες και ασυνείδητους δημοσιογράφους, που ως σύγχρονοι δωσίλογοι εργάζονται στην πραγματοποίηση του μνημονίου, είναι στενοί συνεργάτες…

- Και θα προβληθεί μια τέτοια ταινία;
Σημασία έχει να γυριστεί η ταινία. Καμία λογοκρισία, δεν μπόρεσε να εμποδίσει την Τέχνη, να πάει στο λαό. Θα τα πούμε άλλωστε το Σεπτέμβριο. Αυτές τις μέρες φεύγω στην Αίγινα, για τις βραδιές του Ελληνικού Κινηματογράφου. Όλο τον Αύγουστο θα προβάλω ελληνικές ταινίες στο κτήμα μου, με είσοδο ελεύθερη. Σας περιμένω.

– Και το χειμώνα;

Το χειμώνα... Ο πνευματικός άνθρωπος για να σκεφτεί, είναι ανάγκη να απομακρυνθεί από το πλήθος. Για να δράσει όμως, πρέπει να γίνει ένα με αυτό. Το έχει γράψει ο ποιητής και αγωνιστής Λαμαρτίνος. Το πιστεύω. Θα είμαι λοιπόν στην πρώτη γραμμή. Στους δρόμους, στις πλατείες, έξω από τις τράπεζες, στα εργοστάσια. Θα υπερασπιστούμε τα σπίτια μας, την τιμή της χώρας μας!

- Κλείνοντας τη συνέντευξή σας, ποιο μήνυμα στέλνετε στους αναγνώστες μας και γενικά στους Έλληνες;

Χάσαμε ήδη πολύ καιρό. Και πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι η σωτηρία της χώρας μας δεν είναι υπόθεση των πολιτικών. Είναι υπόθεση όλων. Όλοι ενωμένοι, δηλαδή χωρίς κομματικές σημαίες, έχουμε χρέος να αγωνιστούμε για τη σωτηρία της πατρίδος μας. Και θα το κάνουμε!
___________


Scholeio.com