Σωκράτης, Είπε... δεν έγραψε




   .  Ένα ξέρω, ότι δεν ξέρω τίποτα

     Ἓν οἶδα ὅτι ουδὲν οἶδα  - από τον Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη

 .  Τις μεν πόλεις πρέπει να στολίζουμε με αγάλματα, τις δε ψυχές 
      με αρετές

    Τας μεν πόλεις αναθήμασι τας δε ψυχάς μαθήμασι δει κοσμείν


 .  Ο καλός άνθρωπος δεν παθαίνει τίποτα κακό, ούτε ζωντανός ούτε 
      και νεκρός.

    Οὐκ ἔστιν ἀνδρὶ αγαθώ κακὸν οὐδὲν οὔτε ζῶντι οὔτε τελευτήσαντι. 

     - Απολογία Σωκράτους

 .  Γνώθι σαυτόν.

 .  Κανείς δεν βλέπει το κακό πάνω στον ίδιο του τον εαυτό, 
      αν όμως κάποιος  άλλος συμπεριφερθεί κακά, τότε θα το 
      διακρίνει τούτο καθαρά.

 .  Να περνάς τον χρόνο σου διαβάζοντας κείμενα σοφών ανδρών, 
      ώστε να βρεις εύκολα αυτά για τα οποία οι άλλοι κόπιασαν.

 .  Όποιος σκέφθηκε άσχημα για τα δικά του, ποτέ δεν θα σκεφθεί 
      καλά και για τα ξένα πράγματα.

 .  Στην αληθινή φίλια δεν υπάρχει διαφορά μεταξύ του να δώσεις 
      και να πάρεις.

 .  Τα ελαττώματα αμβλύνουν το χαρακτήρα και συγχρόνως διαφθείρουν
       την κρίση των ανθρώπων.

 .   Οκνηρός δεν είναι μόνο εκείνος που δεν κάνει τίποτα, αλλά και 
       εκείνος που μπορεί να κάνει κάτι καλύτερα και δεν το κάνει.

 .  Θα προτιμήσω να πεθάνω, παρά να ζω χωρίς ελευθερία.

 .  Σημάδι του άρχοντα δεν είναι η δύναμη, αλλά το ήθος.

 .  Αυτός που αναζητά την αλήθεια πρέπει να έχει απέραντη υπομονή

 .   Η αμφισβήτηση είναι η αρχή της σοφίας.


 .  Τα άδεια σακιά τα φουσκώνει ο αέρας και τους ανόητους η έπαρση

     Τους μεν κενούς ασκούς η πνοή διίστησι, τους δ’ ανοήτους, το οίημα.

 .   Καλύτερα αργοπορημένα να μαθαίνεις, παρά να παραμείνεις 
       τελείως αμαθής 

     Κρείττον οψιμαθή είναι ή αμαθή.  Εξηγώντας γιατί μάθαινε κιθάρα 

     στα γεράματα

 .   Οι άλλοι ζουν για να τρώνε, αλλά εγώ τρώω για να ζήσω

     Οι μεν λοιποί ζώσιν ίνα εσθιώσιν, αυτός δε εσθίω ίνα ζω.   
      - από την ανθολογία Στοβαίου

 .   Όταν τα σώματα γίνονται μαλθακά και οι ψυχές χάνουν τη δύναμή τους

     Των σωμάτων θηλυνομένων και αι ψυχαί πολύ ασθενέστεραι γίγνονται.

  .  Κανένας άνθρωπος δεν πράττει το κακό με τη θέλησή του.

     Ουδείς εκών κακός.  Υπό την έννοια ότι κανείς ενώ γνωρίζει ότι κάτι 

    είναι κακό δεν το πράττει.

     Αν, κατά τον Σωκράτη πράττουμε το κακό, είναι διότι εκείνη τη στιγμή

     πιστεύουμε πως κάνουμε κάτι το αγαθό.
     Πώς λοιπόν κάποιος μπορεί να σταματήσει να πράττει το κακό; 
     Τι είναι αυτό που θα τον οδηγήσει στην επιλογή του καλού; 
     Ο Σωκράτης υποστήριζε ότι μόνο με τη γνώση του πραγματικά καλού 
     και του πραγματικά κακού (άποψη που συνδέεται με την ιδέα της 
     ύπαρξης μιας αντικειμενικής αλήθειας) μπορεί να αποφεύγει κανείς 
     το κακό, αναγνωρίζοντας τη γνώση αυτή ως αρετή.

 .  Η μόρφωση, όπως ακριβώς μια εύφορη γη, φέρνει όλα τα καλά


     Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

 .   Ο δειλός γίνεται προδότης της πατρίδας του, ενώ ο φιλόδοξος 
       της πατρικής  κληρονομίας  
 
     Ο μεν δειλός της πατρίδος, ο δε φιλόδοξος της πατρώας ουσίας 
     εστί προδότης.

 .   Τα μακριά ενδύματα τα σώματα και οι υπέρμετρες περιουσίες
       τις ψυχές εμποδίζουν.


     Αι μεν ποδήρεις εσθήτες τα σώματα, αι δε υπέρμετροι περιουσίαι 
     τας ψυχάς εμποδίζουσιν.

 .   Οι μεν βροντές τρομάζουν τα παιδιά και οι απειλές τους ανόητους


     Αι μεν βρονταί τους παίδας, αι δε απειλαί τους άφρονας καταπλήττουσι.

 .   Όποιον τον κατατρέχει η τύχη, ακόμα κι από τους καλούς 
       ανθρώπους βρίσκει δυστυχίες


    Όν η τύχη προπηλακίζει ούτος και παρά των πράων μάστιγας ευρίσκει.

 .   Δεν πρέπει να αδικούμε. Ούτε ανταποδίδουμε αν έχουμε αδικηθεί.   

      Ουδαμού δε αδικείν. Ουδ’ αδικούμενον ανταδικείν.

 .   Ο άνθρωπος που κοσμείται από μόρφωση είναι το ωραιότερο από 
       τα ζωντανά πλάσματα  
   
      Άνθρωπος παιδεία κεκοσμημένος των ζώων κάλλιστον.
  .  Όπως από τον νεκρό δεν μπορείς να πάρεις λέξη, έτσι και από τον
      φιλάργυρο δεν παίρνεις

     Ούτε παρά νεκρού ομιλίαν, ούτε παρα φιλαργύρου χάριν δει επιζητείν.


 .   Όπως του αγάλματος, έτσι και του βίου όλα τα μέρη πρέπει να 
       είναι αρμονικά

     Του βίου καθάπερ αγάλματος πάντα τα μέρη καλά είναι δει.


 .   Δεν είμαι Αθηναίος, ούτε Έλληνας πολίτης, αλλά πολίτης του κόσμου.

 .  Σε συμβουλεύω να παντρευτείς. Αν βρεις μια καλή γυναίκα θα είσαι 
      ευτυχισμένος.  Αν όχι, θα γίνεις φιλόσοφος.

 .  Αν ένας γάιδαρος σε κλωτσήσει, δεν έχει νόημα να τον κλωτσήσεις 
      και εσύ

 .   Αν έχεις κάτι δύσκολο να κάνεις, ανάθεσέ το σε έναν τεμπέλη. 
       Θα βρει έναν εύκολο τρόπο να το κάνει.

 .   Αλίμονο σ’ αυτούς που δεν ξέρουν ότι δεν ξέρουν αυτά που δεν 
       ξέρουν.

 .   Εκείνος που περισσότερο μοιάζει με Θεό είναι εκείνος που δεν 
       εξαρτάται από τίποτα.

 .   Γηράσκω αεί διδασκόμενος.

 .   Είναι δύσκολο να φτιάξει κανείς ένα έργο χωρίς να κάνει κανένα 
       λάθος, αλλά δύσκολο είναι κι αν ακόμα φτιάξει κάτι αλάθητο να 
       μην πέσει σε άδικο κριτή.»

 .   Σ' εκείνον που δυστυχεί, ακόμα και οι δίκαιοι κάνουν κακό.


 .   Από την μητέρα, τον πατέρα και όλους τους άλλους προγόνους 
       η πατρίδα είναι  το πολυτιμότερο, το σεβαστότερο και το ιερότερο 
       πράγμα.    

      Μητρός τε και πατρὸς και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερόν 

      εστιν η Πατρὶς και σεμνότερον και αγιώτερον και εν μείζονι μοίρα και 
      παρα θεοίς και παρ᾿ ανθρώποις τοις νουν έχουσι.

 .  Κρίτων, στον Ασκληπιό χρωστάμε έναν κόκορα


      Κρίτων, τω Ασκληπιώ οφείλομεν αλετρυόνα, απόδοτε και μη αμελήσετε,  
      Τα τελευταία του λόγια.  Μάλλον το κώνειο είχε αρχίσει ήδη να επιδρά

 .   Ώρα λοιπόν να φεύγουμε, εσείς για να ζήσετε κι εγώ για πεθάνω. 
       Ποιός από εμάς πηγαίνει σε καλύτερο δρόμο, δεν το γνωρίζει κανείς, 
       παρά μόνο ο Θεός.

Scholeio.com

Δανεισμός, Από το άσκημα, στο χειρότερα !


Τι σημαίνει η αλλαγή του δικαίου για τα νέα ομόλογα

Ο συνταγματολόγος Γιώργος Κασιμάτης αποκαλύπτει ότι: 
Με το ελληνικό οι κανόνες λειτουργούν υπέρ του οφειλέτη, ενώ με το αγγλικό υπέρ του δανειστή!

Αν γίνει η αλλαγή που μας ζητάνε επίμονα οι δανειστές, δεν μπορείς να ζητήσεις μείωση του χρέους

Απαράδεκτη είναι η τυχόν αποδοχή του αγγλικού δικαίου στη νέα δανειακή σύμβαση, υπογραμμίζει με συνέντευξή του στο «ΠΑΡΟΝ» ο έγκριτος συνταγματολόγος Γ. Κασιμάτης, παραθέτοντας ουσιαστικά επιχειρήματα.