Οι τρόποι παραγωγής ρεύματος από νερό δεν είναι πια το 'Μεγάλο Μυστικό'

Tου Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη

Σας επισημαίνουμε καταρχήν, ότι μια συσκευή παρασκευής υδρογόνου απο νερό δεν σχεδιάζεται μέ ένα μόνο τρόπο αλλά με πολλούς. Δεν πρέπει να περιμένετε να σας εξηγήσουμε το πως εργάζεται η συσκευή δεξιά (δικής μας σχεδίασης) που είναι και προηγμένης τεχνολογίας. Μπορούμε να σας εξηγήσουμε  πως θα έπρεπε να λειτουργεί η συσκευή αριστερά(γνωστή και ως συσκευή της “Καμπούλ” απο τη χαρμόσυνη εμφάνιση που έχει).
Παραγωγή υδρογόνου
Είναι γνωστό απο δεκαετία τουλάχιστον και υπάρχουν και διεθνείς δημοσιεύσεις σε αυτό, ότι ηλεκτρομαγνητικοί παλμοί όταν χτυπούν νερό σε ένα δοχείο σε κάποιες γνωστές συχνότητες το οδηγούν σε παραγωγή υδρογόνου (και οξυγόνου) με διάφορους ηλεκτρονικούς μηχανισμούς, διαφορετικούς απο αυτούς που υπάρχουν στη DC ηλεκτρόλυση. Αυτό πάντως δεν είναι ο λόγος για τον οποίο η θερμοκρασία του νερού δεν αυξάνει, όταν λειτουργεί μια τέτοια συσκευή. Το φαινόμενο αυτό το επιβεβαιώνουμε.

H Ιαπωνική εταιρεία NGΚ μια εταιρεία ειδική σε κατασκευή μπουζί αυτοκινήτου, απο το 2006 έχει δημοσιεύσει σχετικό άρθρο σε διεθνές περιοδικό που αφορά τη χρήση παλμών για τη παραγωγή υδρογόνου από νερό. Αυτό όμως δεν αφορά το πως αντιλαμβανόμασθε εμείς συνολικά το θέμα (μη μας ταυτίσετε με την αντίληψη αυτής της δημοσίευσης). Σε ένα μπουζί παραγωγής υδρογόνου, σκοπός φυσικά δεν είναι να παρουσιασθεί το φαινόμενο του dielectric breakdown και αυτός ο περιορισμός δημιουργεί αυτόματα κάποιες προυποθέσεις στις συνθήκες λειτουργίας.


Παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος

Στη συσκευή της “Καμπούλ” που παράγει ρεύμα, υποτίθεται ότι χρησιμοποιείται μια κυψελλίδα καυσίμου. Παλαιότερα σας είχαμε παρουσιάσει για παράδειγμα μία κυψελλίδα καυσίμου που χρησιμοποιεί μαγνήσιο (βλέπετε σχετικά εδώ). Στη συσκευή αυτή υποτίθεται ότι εφαρμόζεται μια μέθοδος παραγωγής παλμών που αυξάνει την απόδοση της αντίδρασης. 


Πατέντες

Οι τρόποι παραγωγής υδρογόνου και ρεύματος από νερό με βάση την ανωτέρω θεωρία δεν είναι μοναδικοί. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να υπάρξει το ίδιο αποτέλεσμα και δεν καλύπτονται όλοι με μια πατέντα. Αν μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο, τότε μόνο μία εταιρεία στο κόσμο θα πούλαγε μπαταρίες!
Το επαναλαμβάνουμε αυτό για να ξέρουν όλοι στην Ελλάδα που πατούν και να μη ακούγονται βλακείες στα ΜΜΕ. Στις εταιρείες που ασχολούνται στο εξωτερικό από δεκαετίες με το θέμα “παραγωγή υδρογόνου απο νερό”, η θεωρία στην οποία αναφερόμαστε είναι ήδη γνωστή απο πολλά χρόνια. Η ΒMW π.χ. έχει ήδη φτιάξει αυτοκίνητο που λειτουργεί με υδρογόνο από το 2009, για το οποίο έχουμε ήδη μιλήσει σε προηγούμενο άρθρο μας. Η Toshiba πουλάει εργοστάσια σε μέγεθος container που παράγουν ρεύμα από το υδρογόνο του νερού με τη βοήθεια ΑΠΕ.
Αυτό που είναι ο στόχος κάθε ανάπτυξης, είναι η επιλογή του καλύτερου και τεχνολογικότερου από τους σχεδιασμούς παραγωγής υδρογόνου και ρεύματος από νερό, αυτού με το μικρότερο κόστος, τη καλύτερη λειτουργικότητα και το μικρότερη κίνδυνο στη λειτουργία για το χρήστη.


Άλλα παρεμφερή θέματα

Με το θέμα “νερό” είχαμε ασχοληθεί πρίν μια δεκαετία τουλάχιστον μελετώντας κάτι άλλο. Eίναι μεν ευχάριστο ότι ξεκίνησε μια συζήτηση για αυτό στην Ελλάδα. Εϊναι δυσάρεστο όμως ότι αυτό γίνεται με λάθος τρόπο και για πολιτικούς λόγους (βλέπετε εδώ).
Η θεωρία όπως σας εξηγήσαμε είναι γνωστή και κανένα μυστικό δεν υπάρχει (ούτε Νόμπελ για την Ελλάδα θα υπάρξει). Αυτά που ακούστηκαν για την “7η αρμονική” στην εκπομπή zougla.gr όπως και πολλά άλλα είναι παπαριές σε επίπεδο στρατόσφαιρας. Ελλάδα είναι, ότι θέλεις λές.


  Scholeio.com 


Τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες συνομιλίες ο ΤΑΠ θα ξεκινήσει μέσα στο '16




Μάθαμε να τον λέμε ΤΑΡ (Ταπ δηλαδή και όχι Ταρ, ακούστηκε και έτσι). Ποιος είναι όμως ο ΤΑΠ ;
Ο Trans Adriatic Pipeline, όπως λέγεται εξ ου και το αρκτικόλεξο είναι ένας αγωγός,  ή αλλιώς είναι ο Διαδριατικός Αγωγός φυσικού αερίου.  Θα ξεκινήσει από τους Κήπους στα σύνορα της Ελλάδας με την Τουρκία όπου θα διασυνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Ανατολίας (TANAP). 

Από εκεί το χερσαίο τμήμα του TAP θα διασχίσει όλη τη Βόρεια Ελλάδα –πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα του αγωγού– και κατευθυνόμενο από τα ανατολικά προς τα δυτικά μέσω της Αλβανίας θα καταλήξει στις ακτές της Αδριατικής.
Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού θα ξεκινήσει κοντά στην αλβανική πόλη Fier και θα διασχίσει την Αδριατική για να συνδεθεί στο ιταλικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου στη Νότια Ιταλία.
Η διαδρομή του TAP θα έχει μήκος 878 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 215 χλμ., Αδριατική Θάλασσα 105 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.). Το μεγαλύτερο υψόμετρο από το οποίο θα περάσει ο TAP θα είναι τα 1.800 μέτρα στα αλβανικά όρη, ενώ το βαθύτερο σημείο που θα υποδεχθεί το υποθαλάσσιο τμήμα θα είναι τα 820 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Από την ενημέρωση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Π. Σκουρλέτη, μετά την συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της εταιρείας «Trans Adriatic Pipeline AG» στα μέσα Νοεμβρίου του 2015 (12/11/15),  προκύπτει ότι:
Υπεγράφη η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) για τις τροποποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην όδευση του αγωγού ΤΑΡ, ενώ προωθείται και η κοινοποίηση Εξαίρεσης Κρατικής Ενίσχυσης, στις αρμόδιες Αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Μετά τη διευθέτηση των συγκεκριμένων ζητημάτων, επισημαίνει το ΥΠΕΝ, είναι εφικτή η επιτάχυνση των διαδικασιών, προκειμένου να εξελιχθεί ομαλά η μετάβαση στις επόμενες φάσεις του έργου και να ξεκινήσει η κατασκευή του στο ελληνικό τμήμα, βάσει του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.
* Εδώ να θυμίσουμε οι συνομιλίες ξεκίνησαν στις 19 Δεκεμβρίου του 2012 και ότι υπήρχε ανταγωνισής του TAP και αυτός ήταν ο αγωγός Ναμπούκο, ο οποίος δεν θα περνούσε  από την Ελλάδα, ενώ ο TAP σύμφωνα με τον σχεδιασμό ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στην Ιταλία, μέσω Αλβανίας.

Μέτοχοι του TAP 
Οι  χώρες που έχουν συμμετοχή με τις αντίστοιχες εταιρίες τους είναι:  
Axpo (Ελβετία) με 42,5%  
Νορβηγική Statoil (42,5%) και 
Γερμανική E.ON Ruhrgas (15%).

Τα τμήματα του αγωγού σε κάθε χώρα
Ελλάδα,Το τμήμα του αγωγού που θα διασχίσει την Ελλάδα θα έχει μήκος περίπου 550 χλμ. Θα ξεκινάει από τους Κήπους κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα επεκτείνεται μέχρι τα σύνορα της Ελλάδας με την Αλβανία, νοτιοδυτικά της Ιεροπηγής.
* Περισσότερα από 100 αιτήματα για αλλαγή όδευσης του αγωγού από αντίστοιχες κοινότητες έχουν υποβληθεί στην Κοινοπραξία κατασκεθής του αγωγού. 

Αλβανία, Το τμήμα του αγωγού που θα διατρέχει την Αλβανία θα έχει μήκος περίπου 215 χλμ. Θα ξεκινά από τον δήμο της Βίγλιστα (Bilisht) στην περιφέρεια της Κορυτσάς (Korça), στα σύνορα με την Ελλάδα. Το σημείο προσαιγιάλωσης του TAP στην Αλβανία θα βρίσκεται 17 χλμ. βορειοδυτικά της πόλης Fier στην ξηρά, σε απόσταση περίπου 400 μέτρων από την ακτογραμμή. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που θα διασχίζει τα αλβανικά χωρικά ύδατα θα έχει μήκος περίπου 37 χλμ.

Αδριατική Θάλασσα, Το τμήμα του TAP που θα διατρέχει τον βυθό της Αδριατικής Θάλασσας από τις αλβανικές μέχρι τις ιταλικές ακτές θα έχει μήκος περίπου 105 χλμ.

Ιταλία, Το σημείο προσαιγιάλωσης του TAP θα βρίσκεται στη Νότια Ιταλία, και συγκεκριμένα στον δήμο Melendugno της επαρχίας Lecce, κοντά στην περιοχή San Foca. Το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού που θα διατρέχει τα ιταλικά χωρικά ύδατα θα έχει μήκος περίπου 25 χλμ., ενώ το χερσαίο τμήμα θα εκτείνεται σε μήκος περίπου 8 χλμ. Η συγκεκριμένη τοποθεσία επιλέχθηκε ύστερα από αξιολόγηση έντεκα εναλλακτικών διαδρομών του αγωγού ως η πλέον κατάλληλη από περιβαλλοντικής και κοινωνικής σκοπιάς, καθώς και από πλευράς ασφαλείας.
________________________________________________
* Οι ανωτέρω αριθμοί συνιστούν εκτιμήσεις και 
μπορεί να αλλάξουν κατά την εξέλιξη του έργου.




  Scholeio.com