Μ. Αναγνωστοπούλου, Χωρίς εξηγήσεις





Μυρτώ Αναγνωστοπούλου


Εκτός σχεδίου

Δεν είμαστε από κείνους που φυλακίζουν τα πουλιά
για να τα μελετήσουν
ούτε από κείνους που ζωγραφίζουνε παράθυρα
στους τοίχους
για να κοιτάζουν ουρανό
δεν μοιάζουμε με κείνους που με πλεγμένα χέρια
ονειρεύονται χώρια
ούτε με κείνους που τα κλειστά τους βλέφαρα
είναι αυλαίες της θλιβερής τους γύμνιας
σε μας τα χελιδόνια είναι ελεύθερα ν' αναγγέλλουν
την άνοιξη κάθε εποχή
πάνω στο κλειστά μας μάτια στάζει την προστασία του
το φεγγάρι
καθώς μ' ακατάβλητα χέρια ξετυλίγουμε ο ένας τον άλλο
ως τον απύθμενο εσωτερικό ουρανό.


Από τη συλλογή Κυκλικά



Ήρθε η ώρα

Ήρθε η ώρα να τολμήσω
όσα δεν πρόφτασα με την αιδώ
όσα δεν άντεχε
το ερωτευμένο σώμα
που αδηφάγα έπαιρνε
και απαγόρευε
ήρθε η ώρα να γίνω πλήθος
και λήθη
και λυγμός
χωρίς την πολυτέλεια
του λάθους.


από την αδημοσίευτη συλλογή Τόσα χρόνια στη θάλασσα



Μνήμη ζώου


Είχα στα χέρια μου φρούτα. 

τα έστιψα μέσα στο
στόμα μου και είπα:  φως. 
και είπα: ζω. 
κι έγινα το ζώο που είμαι. 
από τότε πεινώ. 
δεν μου φτάνουν τα μικρά τρυφερά απογεύματα. 
μουγκρίζω. κυλιέμαι
πάνω στους στίχους μου. 
ψάχνω για την τροφή μου.
κι έρχεται από μακριά. 
από την εποχή των σπηλαίων.
ροκ ερπετά και τρίτωνες με καλούν με το όνομά μου.
πέφτω μέσα στον κρατήρα σου. 
ανοίγω το στόμα και πίνω. 
κλείνω τα μάτια. 
χλιμιντρίζω. 
λόγχες κι ακόντια με τρυπούν μα δεν πονώ. 
με σπέρνει ηφαιστείου γέννα. 
χίλια αυγά για χίλια χρόνια
σε μία μέρα σε μία ώρα. 
δροσίζει. 
βαθιά μέσα στη  μνήμη η λάβα κινείται προς τον ουρανό.

από τη συλλογή Το ζώο που κρύβω και άλλα πλάσματα



Παιχνίδι

Αν έχω αγοράσει αυτόν τον τενεκέ και επιμένω
πως είναι καράβι και θα ταξιδέψω, είναι γιατί
να παίξω θέλω μαζί σου. 

Έχω κι ένα κατάρτι
σφηνωμένο στην πλάτη, 
που μου επιτρέπει 
να βλέπω καθαρά το βυθό 
και είναι αυτό που βλέπω
τρομερά ενδιαφέρον γιατί ακόμα δε μου ανήκει
και αν κρατάς μυστικά 
σου λέω πως ούτε τενεκέ
ούτε κατάρτι ποτέ μου είχα 
μα είμαι πάντα εγώ
η ίδια μια σχεδία κι έτσι μ' αρέσει να ζω 
χωρίς εξηγήσεις.

από τη συλλογή Πειρατικός σταθμός

Μυρτώ Αναγνωστοπούλου


Scholeio.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: